La Diputació de Barcelona ha lliurat a l'Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat l’Agenda Urbana Local

25/04/2024 12:00 h

Urbanisme i Habitatge

L'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat ja disposa de l'Agenda Urbana Local

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat l'Agenda Urbana Local, un document que es configura com a full de ruta que marcarà la direcció de les polítiques urbanes de la ciutat en els propers anys.

Aquest treball contribueix a generar un procés de presa de decisions més informat, objectiu i eficient a nivell local, que permet desplegar l'acció política amb una programació d'accions, recursos i inversions al llarg del temps ajustada a la realitat territorial, constituint també les bases de planificació necessàries per a l'accés futur a línies i programes de finançament a escala de Catalunya, Espanya i Europa.

Amb aquets horitzó, l’Agenda presenta un marc estratègic de tres escenaris qualitatius de futur centrats en la relació entre planificació urbana, desenvolupament econòmic i social, i sostenibilitat ambiental. Aquest emmarcament constitueix un punt de partida obert per perfilar col·lectivament quin és l’Hospitalet de Llobregat que es vol pel 2050.

El Pla d’Acció el conformen 4 dimensions (Cohesió social i geogràfica, Canvi climàtic i resiliència, Ciutat-Barri, i Economia i innovació) que contenen 22 accions estratègiques desplegades en 206 actuacions, alineades amb els objectius estratègics i específics de l’Agenda Urbana Espanyola (AUE), amb l’Agenda dels Pobles i Ciutats Catalunya 2050, i amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

L’Agenda també inclou la proposta que articularà el seu lideratge i el desplegament. Per a cadascun dels òrgans que la composen, es descriuen els agents que en formen part i les seves responsabilitats, establint també els moments d’avaluació i rendiment de comptes. Alhora, proposa un sistema de seguiment basat en la correspondència de les accions estratègiques platejades amb els indicadors de seguiment de l’AUE i amb un seguit d’indicadors específics propis que permeten fer la monitorització directa de l’evolució i l’impacte de les diferents accions.

L'Agenda Urbana Local de l'Hospitalet de Llobregat respon a l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.