La presidenta de la Diputació de Barcelona i de la Fundació Democràcia i Govern Local a l'acte inaugural de la 28a edició dels Seminaris d'actualització jurídica local "Josep Maria Esquerda". Foto: Sergi Ramos / Diputació de Barcelona

20/01/2023 13:30 h

Govern Local

Inauguració dels seminaris d'actualització jurídica local Josep Maria Esquerda 2023

La presidenta de la Diputació de Barcelona i de la Fundació Democràcia i Govern Local ha inaugurat aquest divendres la 28a edició del Cicle de seminaris d'actualització jurídica local Josep Maria Esquerda, organitzats per la Diputació de Barcelona, la Fundació Democràcia i Govern Local i l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.

Marín ha posat en relleu en la seva intervenció la importància d'aquests seminaris «no sé si quan vàreu començar fa 28 anys pensàveu en la transcendència i importància que podien tenir, no només per als professionals de la Diputació de Barcelona, sinó per a tots els municipis», i ha subratllat el fet que amb la Fundació Democràcia i Govern Local s'ha permès que aquests seminaris puguin arribar fora de Catalunya.

El director de la Fundació Democràcia i Govern Local, Alfredo Galán, ha posat també en relleu que aquests seminaris són de referència no només a Catalunya sinó a tot Espanya.

Les dades corroboren aquestes declaracions, ja que en aquesta primera sessió s'han inscrit 260 persones, entre les quals hi ha professionals de set diputacions, d'ajuntaments grans de tot Espanya i persones de serveis jurídics d'algun ministeri, que han pogut connectar-se de forma telemàtica.

A l’acte inaugural també han intervingut la secretària general de la Diputació de Barcelona, Petra Mahíllo, i el president de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, Javier Aguayo.

En aquesta primera sessió dels Seminaris d'actualització jurídica local "Josep Maria Esquerda", les ponències han anat a càrrec del catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat de Saragossa i director de l'Observatori de Contractació Pública, José María Gimeno, sobre "L'etern viatge normatiu de la contractació pública i la seva incidència en la gestió local: tendències i aspectes pràctics", i de la inspectora delegada de l'Àrea Contenciosa Administrativa del Consell General del Poder Judicial, Pilar Galindo, sobre la "Impugnació indirecta de l'Ordenança fiscal, especial menció a la Sentència de 30 de juny de 2022".

Aquest cicle de seminaris respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 16 “Pau, justícia i institucions sòlides”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.