El diputat d'Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial de la Diputació, Marc Verdaguer, i l'alcalde de Moià, Dionís Guiteras, a l'acte d'inauguració de la jornada. Foto: Diputació de Barcelona

18/01/2023 17:30 h

Govern Local

L’accés dels joves a l’habitatge, l’educació i la connectivitat, a debat al Moianès

El diputat d'Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial de la Diputació, Marc Verdaguer, acompanyat per l'alcalde de Moià, Dionís Guiteras, va inaugurar, ahir dimarts, la jornada "L’accés dels joves a l’habitatge, l’educació i la connectivitat: eixos de la cohesió territorial", que va tenir lloc a la seu del Consell Comarcal del Moianès, a Moià.

Durant la seva intervenció, Verdaguer va posar en relleu la tasca que duu a terme la corporació en l’àmbit de la cohesió territorial al territori, assegurant que la Diputació té la finalitat de «treballar perquè les persones, visquin on visquin, tinguin les mateixes oportunitats»; a més de recordar que debats com els que van centrar la jornada s’estan duent a terme arreu de la demarcació.

En aquesta jornada es van abordar tres de les problemàtiques recurrents que afecten sobretot el jovent en zones rurals de la comarca del Moianès: l’accés a l’habitatge, a l’educació superior i a la connectivitat tecnològica. Potenciar l'ocupació juvenil, l'activitat econòmica i la digitalització de les zones rurals són objectius que té en compte la Diputació de Barcelona a l’hora de vertebrar els municipis, evitar l'exclusió digital i garantir els serveis bàsics.

Aquesta jornada respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic”, número 10 "Reducció de les desigualtats" i número 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.