La presidenta de la Diputació, Núria Marín, durant la presentació del llibre "Antoni Dalmau i Ribalta. Obra de govern, 1983-1987". Foto: Òscar Ferrer / Diputació de Barcelona

16/02/2023 16:00 h

L'empremta i l’impuls d’Antoni Dalmau com a president de la Diputació, en un llibre

Aquest dimecres es va presentar al vestíbul de Can Serra el llibre "Antoni Dalmau i Ribalta. Obra de govern, 1983-1987", que recull les actuacions polítiques més rellevants de Dalmau d'aquells anys. La presidenta de la Diputació, Núria Marín, va destacar el seu paper «per la normalització democràtica».

L’acte va comptar també amb la participació de l’expresident de la Generalitat i de la corporació, José Montilla, del periodista i autor del llibre, Joan Brunet, a més de Clara Dalmau, filla d’Antoni Dalmau.

Marín va recordar que amb el traspàs dels serveis de la Diputació des del Palau de la Generalitat a l’actual edifici de Can Serra «se sumava a aquella onada general de recuperació de la normalització democràtica», i que va ser un polític que «estava plenament dedicat a impulsar aquella transformació d’aquesta casa, la Diputació, amb una eina de cooperació local, moderna i també eficaç».

Així mateix va recalcar que va ser Dalmau «qui accelera aquest procés de transformació i obre la porta a una Diputació amb personalitat pròpia i definida», una Diputació «amb una clara i profunda dimensió municipalista, que s’especialitza en la cooperació local que s’ha convertit en el tret que identifica la nostra feina actualment».

El llibre, disponible a la Llibreria de la Diputació, pretén retre un homenatge a la feina feta per Antoni Dalmau, en un moment en què la democràcia municipal començava a donar els primers passos i que va fer realitat un canvi de rumb no només a la Diputació de Barcelona, sinó també a la resta de diputacions catalanes.

La publicació respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 16 "Pau, justícia i institucions sòlides”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.