L'exposició "Controles?" s'adreça especialment a adolescents, joves, famílies i professionals dels Serveis socials. Foto: Diputació de Barcelona

Exposició "Controles?"

07/02/2023 12:40 h

L'exposició "Controles?", arriba a Sabadell i Súria

L’exposició itinerant de la Diputació de Barcelona “Controles?” es pot visitar des d’aquest dimarts, 7 de febrer, a Sabadell (només en format virtual) i a Súria (de manera presencial) a l’Oficina de Turisme del carrer de Sant Climent, 21.

Adolescents, joves, famílies i professionals dels Serveis socials de Sabadell (de manera virtual) i de Súria (presencial) podran realitzar visites a aquesta exposició, amb el suport de tècnics professionals i d’eines informàtiques que els facilitaran metodologies participatives amb l’objectiu principal de rebre informació sobre els riscos de les drogues i com prevenir-ne el consum.

. Sabadell Del 7 de febrer al 2 de març en format virtual.

Súria del 7 al 16 de febrer. De dilluns a divendres de 9.30h a 17h per a visites concertades. De dilluns a divendres de 17 a 19h i dissabtes entrada lliure. (Oficina de Turisme de Súria del carrer Sant Climent, 21).

“Controles?” és una exposició que ofereix la Diputació de Barcelona als municipis, amb la finalitat de facilitar informació, sensibilitzar a la població i evitar o retardar l'edat d'inici del consum de drogues, així com treballar els factors de protecció per prevenir el consum i promoure bons hàbits i actituds responsables i saludables. La mostra també fomenta el bon ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC), especialment entre el jovent, un repte clau en el context que estem vivint.

Mitjançant la interacció i les noves tecnologies; adolescents, joves i famílies podran visitar tres espais diferenciats, els quals proposen una reflexió crítica i constructiva entorn alguns dels elements relacionats amb les drogues. De forma complementària s'ofereixen també als instituts, centres escolars o professionals dels Serveis Socials, visites guiades dinamitzades, que permetran treballar aquesta realitat de forma més completa i a fons.

Des de l’any 2012, en què es va inaugurar a Manresa i fins a l’actualitat, l’exposició Controles? ha realitzat més de 100 itineràncies pels municipis de la província de Barcelona i ha estat visitada per prop de 54.000 persones, de les quals 45.000 són adolescents i joves d’entre 12 i 18 anys. S’han fet més de 2.000 accions educatives amb visites guiades, 1.400 tallers educatius a les aules dels diferents centres escolars i espais que han participat en el Programa Controles?, més de 100 sessions formatives per a famílies i unes 240 sessions formatives per als diferents col·lectius de professionals.

L'exposició "Controles?" la poden sol·licitar els ajuntaments i ens locals de província de Barcelona a través del Catàleg de Serveis de la Diputació de Barcelona. Podeu veure’n un vídeo clicant aquí.

Podeu consultar aquesta exposició i d’altres que organitza la Diputació de Barcelona en aquest enllaç.

L’exposició de la Diputació de Barcelona “Controles?” respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3 “Salut i Benestar” i número 4 “Educació de qualitat”. Els 17 ODS  van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.