Maqueta de l'església de la Colònia Güell, que forma part de l'exposició permanent del Centre d'Interpretació de la Colònia Güell. Foto: Diputació de Barcelona

28/05/2024 11:30 h

La Colònia Güell amplia l'exposició del centre d'interpretació

Es tracta d’una ampliació de l’exposició dedicada a l’obra de l’arquitecte Antoni Gaudí, que s’ha pogut dur a terme gràcies a la donació realitzada a finals de l’any 2021 per la Universitat d’Innsbruck i representada pel professor Rainer Graefe.

L’any 2009, el Consorci de la Colònia Güell va inaugurar al Centre d’Interpretació una exposició permanent que ofereix una visió global sobre la Colònia, la seva gent i l’obra d’Antoni Gaudí.

Aquesta exposició permanent està dividida en dos espais, i compta amb cinc àmbits de visita. La planta baixa, que conforma el primer espai, està dedicada a la Colònia Güell. La primera planta, que es correspon amb el segon espai, se centra en la construcció de la Cripta per part de l’arquitecte, amb la reproducció de la maqueta esterostàtica ideada per Gaudí per visualitzar en tres dimensions l’estructura de l’església.

La donació del conjunt de maquetes per part de la Universitat d’Innsbruck suposa una millora important per a l’exposició permanent d’aquest Centre d’Interpretació, ja que el nou material ajuda a entendre millor l’obra del genial arquitecte, la dimensió del projecte, així com tenir una visió de com hagués finalitzat la seva obra.

El Consorci de la Colònia Güell és una entitat pública integrada per la Diputació de Barcelona, l’Institut Català del Sòl (INCASÒL) de la Generalitat de Catalunya, i el Consell Comarcal del Baix Llobregat, tots ells copropietaris de la Cripta de la Colònia Güell, més l’Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló. Aquest Consorci té com a finalitat la conservació, la difusió i la recerca de la Cripta de la Colònia Güell, així com el manteniment i millora del seu entorn.

Aquesta exposició respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 "Treball digne i creixement econòmic" i número 10 “Reducció de les desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.