Model de caixer mòbil de la Diputació de Valladolid. Foto: Diputació de Barcelona

14/03/2023 12:30 h

Govern Obert

La Diputació de Barcelona coneix el model de caixer mòbil de la Diputació de Valladolid

El diputat d'Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial de la Diputació de Barcelona, Marc Verdaguer, es va desplaçar aquest dilluns, 13 de març, a Valladolid, on va ser rebut al Palau de Pimentel pel president de la Diputació, Conrado Íscar, amb l’objectiu de conèixer 'in situ' el model de caixer mòbil recentment implantat per aquesta institució provincial.

Després de la recepció oficial, Íscar i Verdaguer van mantenir una reunió de treball en la qual, per part de la Diputació de Valladolid, van participar el vicepresident primer, Víctor Alonso, en condició de diputat responsable d'Hisenda, Economia i Promoció; el cap de l'Àrea, Juan Carlos Olea; i la cap del Servei d’Hisenda, Virginia Benito.

Posteriorment, es van traslladar a la localitat de Canalejas de Peñafiel, on el gerent de Prosegur a la zona nord de Valladolid, Benjamín Crespo, els va donar detalls del funcionament del servei.

La Diputació de Valladolid va posar en marxa el passat dilluns 6 de març el nou servei de Caixer Mòbil, pioner a Espanya, que dona servei a través de 20 rutes als 175 municipis de la província que no disposen en l'actualitat d'oficina bancària.

Proposta de la Diputació de Barcelona

L’objectiu de la Diputació de Barcelona, que té previst licitar aquest projecte en els propers mesos, és donar servei als ajuntaments de la província fins que l’acord estatal entre el Govern central i les patronals bancàries per instal·lar caixers als municipis de més de 500 habitants no s’acabi implantant.

La proposta que treballa la corporació es concreta en la instal·lació d’un caixer automàtic en un ofibus que faria un trajecte que permetés donar servei, d’una forma periòdica, als municipis de menys 5.000 habitants que no disposen de caixer automàtic ni oficina bancària, en funció de la seva grandària i necessitat. Una proposta molt similar al model que ofereix la Diputació de Valladolid.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 10: “Reducció de les desigualtats” i número 16 "Pau, justícia i institucions sòlides". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció e suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.