Jornades de llançament del programa europeu de cooperació mediterrània Interreg Euro-MED, celebrades a Marsella. Foto: Diputació de Barcelona

24/01/2023 14:30 h

Turisme

La Diputació de Barcelona continua liderant la Community4Tourism fins al 2029

La Diputació de Barcelona continuarà liderant fins al 2029 la nova Comunitat Temàtica de Turisme Sostenible del programa Interreg Euro-MED, anomenada Community4Tourism, que compta amb altres set socis, entitats i organismes de diferents països del Mediterrani: la Universitat de Tessàlia (Grècia), l'Euroregió Adriàtica Iònica (Croàcia), la Conferència de Regions Perifèriques i Marítimes Conferència de Regions Perifèriques del Mediterrani (França), la xarxa NECSTouR (Bèlgica), la xarxa d’Universitats del Mediterrani (Itàlia), Plan Bleu (França) i la Universitat de Tirana (Albània).

El projecte, que compta amb un pressupost de cinc milions d’euros per a set anys de durada (843.000 dels quals seran gestionats directament per la Diputació de Barcelona), es construeix i dona continuïtat a l’experiència del programa Interreg MED 2014-2020. Un programa que la Diputació ja va liderar i que ara reforça els seus objectius, adaptant-los als nous reptes del sector turístic a la regió Mediterrània i en línia amb el Pacte Verd Europeu, els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides i l’ Agenda Territorial Europea 2030.

La proposta es va formalitzar en les jornades de llançament del programa europeu de cooperació mediterrània Interreg Euro-MED que va tenir lloc els dies 18, 19 i 20 de gener a Marsella . Entre d’altres, el programa Interreg Euro-MED finança comunitats temàtiques que han de treballar per promoure una millor governança en la cooperació territorial en el Mediterrani, amb un focus important en qüestions com el clima i el medi ambient, promovent un Mediterrani més verd i intel·ligent.

Community4Tourism s’estructura al voltant de dues activitats principals: la creació de la plataforma Join the Med, com un pol de coneixement i capacitació que recollirà recursos de projectes passats, presents i futurs d’interès per al sector turístic; i en segon lloc, la creació de quatre clústers temàtics organitzats al voltant dels quatre objectius específics del programa (innovació, economia circular, canvi climàtic i protecció de la biodiversitat) com a espais en els quals generar diàleg entre projectes, institucions i agents del Mediterrani, i en els quals crear les condicions adequades per transferir i donar visibilitat als projectes cap a altres beneficiaris. Amb aquestes eines, Community4Tourism espera generar una massa crítica d’agents al Mediterrani que col·labori en els reptes presents i futurs del sector turístic, oferir a aquests agents informació, eines i coneixement de qualitat i, per últim, posicionar-se com a interlocutor de referència per a la definició de polítiques turístiques i en l’aplicació de fons europeus per al turisme al Mediterrani.

Aquesta acció respon a l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 "Treball digne i creixement econòmic". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.