La Time Use Initiative impulsa la primera Escola d’Estiu de Polítiques del Temps

14/05/2024 13:00 h

Sostenibilitat social

Obertes les inscripcions de la primera Escola d’Estiu de Polítiques del Temps

La principal associació catalana promotora de polítiques del temps, la Time Use Initiative (TUI), i l'Ajuntament de Barcelona han obert les inscripcions per a l'Escola d’Estiu del Temps, el primer programa de formació europeu sobre polítiques del temps, que se celebrarà del 10 al 14 de juny amb sessions en línia i presencial a Barcelona.

La iniciativa vol ser un instrument que es posa a l’abast d’institucions i organitzacions per abordar el malestar horari (que inclou la pobresa de temps), amb l’objectiu de contribuir a fer la societat del segle XXI més igualitària, més eficient, més sostenible i més saludable.

Dirigida a personal tècnic, persones expertes o investigadores, ciutadania i organitzacions interessades, l'Escola aspira a donar coneixements tant teòrics com pràctics sobre les polítiques del temps i el dret al temps, un concepte que abraça el dret individual i col·lectiu a determinar com utilitzem el temps propi.

L’Escola estarà centrada a encoratjar i empoderar les persones participants en temes de temps per tal que generin impactes positius en les seves comunitats. Mitjançant sessions basades en experiències pràctiques, les persones assistents adquiriran eines per abordar necessitats específiques mitjançant les polítiques del temps. A més, es proporcionaran oportunitats per fer xarxa i fomentar el suport mutu.

L’Escola d'Estiu del Temps oferirà dos formats diferents per facilitar la participació de tothom: d’una banda en línia, dirigit a ciutadania en general i organitzacions interessades del teixit social i productiu; i d’una altra, presencial, al Museu Picasso de Barcelona, per a persones tècniques i electes d’ens locals, metropolitans o regionals.

L’Escola d’Estiu en línia (del 10 al 12 de juny) serà completament en anglès, mentre que l’Escola d’Estiu presencial (del 13 al 14 de juny) serà en català i anglès. Les persones inscrites podran rebre un certificat si participen en totes les sessions en línia.

La iniciativa està coorganitzada per la Time Use Initiative i l'Ajuntament de Barcelona, amb la participació de la Xarxa Mundial de Governs locals i regionals per les Polítiques del Temps, l’ens internacional per intercanviar i promoure polítiques de temps aplicables generades a nivell local i regional.

La Diputació de Barcelona, que forma part com a ens supramunicipal d’aquesta xarxa, també promou l’acompanyament als ajuntaments de la província per treballar una estratègia de Municipis Cuidadors, amb què s’impulsen polítiques locals d’usos del temps per afavorir una major corresponsabilitat, una socialització de les cures cap a l’àmbit públic i el suport de les famílies, principalment dones que assumeixen les cures, de forma remunerada o no.

Aquesta acció respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3 "Salut i Benestar" i número 11 "Ciutats i comunitats sostenibles". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.