La diputada adjunta de Presidència i delegada per a les Relacions Internacionals, Pilar Díaz, durant la inauguració de les XXV Trobades Municipals Europees. Foto: Xavier Subias / Diputació de Barcelona

02/03/2023 10:00 h

Relacions Internacionals

Les XXV Trobades Municipals Europees debaten el futur dels governs locals després de la pandèmia

Les XXV Trobades Municipals Europees, que porten per títol “Tres anys després de la pandèmia: cap a on van els governs locals europeus?”, se celebren els dies 1 i 2 de març al Museu Marítim de Barcelona amb la intenció de generar un espai de debat i intercanvi al voltant de com està impactant el context actual de múltiples crisis interconnectades en la gestió dels municipis europeus. També s’analitzen les polítiques i instruments que posa la Unió Europea a disposició dels governs locals per donar millor resposta a les necessitats de la ciutadania i dels agents del territori.

Les jornades han estat inaugurades aquest dimecres per la diputada adjunta de Presidència i delegada per a les Relacions Internacionals, Pilar Díaz, que ha destacat que «posem en valor el paper dels governs locals a l’hora de donar respostes ràpides a la ciutadania en moment de crisi especialment per a les persones més vulnerable».

Durant la seva intervenció, Díaz ha recordat que els governs locals han de fer front a nous reptes que condicionen el desenvolupament dels territoris i la qualitat de vida de la ciutadania. Així mateix ha destacat la tasca desenvolupada pels governs locals a l’hora d’assegurar la cohesió dels territoris i promoure la inclusió, donant resposta a les demandes de la població.

El programa d’aquestes jornades combina diàlegs entre experts en polítiques europees i governs locals, taules d’experiències i presentacions sobre els programes europeus LIFE i Horizon Europe.

Les jornades han estat coorganitzades per l’Oficina d’Europa i Estratègia Internacional (OEEI), de la Diputació de Barcelona, la Representació de la Comissió Europea i l’Oficina del parlament Europeu a Barcelona.

Aquestes trobades responen als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 11 "Ciutats i comunitats sostenibles" i número 16 "Pau, justícia i institucions sòlides". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.