La vicepresidenta segona, Carmela Fortuny, amb l'alcalde de Granera, Pere Genescà, lliurant-li el pla director d'abastament d'aigua del municipi. Foto: Diputació de Barcelona

08/02/2023 10:00 h

Infraestructures

Lliurat el Pla director d'abastament d'aigua actualitzat de Granera

La vicepresidenta segona, Carmela Fortuny, ha lliurat aquest dimarts a l'alcalde de Granera, Pere Genescà, el Pla director d’abastament d’aigua potable del municipi actualitzat. El document posa al dia l’inventari de la xarxa, incloent totes les conduccions d’aigua i els dipòsits, així com una avaluació del seu estat de conservació.

A partir de les dades recollides s'han proposat unes actuacions que permetran incrementar significativament la garantia de subministrament. Igualment, es proposa una millora del sistema de telecontrol que facilitarà la gestió d'una xarxa tan extensa. Aquest conjunt d’actuacions a realitzar tenen un cost de 830.100 euros.

El treball també preveu la construcció d'una nova Estació de tractament d’aigua potable (ETAP) per aprofitar els recursos existents al municipi alhora que per millorar el servei als veïns de la fàbrica del Marcet. Finalment, s'inclou estendre la xarxa d’hidrants a tot el sòl urbà del municipi.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 3 “Salut i benestar”, 6 “Aigua neta i sanejament” i 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.