La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, durant la seva intervenció al Tech Urban Summit de Bilbao. Foto: Diputació de Barcelona

02/07/2024 15:30 h

Govern Obert

Lluïsa Moret situa l’objectiu central de la innovació en "l’adaptabilitat dels equilibris"

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, ha participat aquest dimarts, 2 de juliol, al Tech Urban Summit de Bilbao, on ha explicat que “la innovació en polítiques públiques és l’element transversal que permet donar respostes locals a les conseqüències dels desafiaments globals”. Moret ha alertat durant la seva intervenció que, perquè funcioni, "aquesta innovació ha de trobar un equilibri entre allò estratègic i allò quotidià".

La presidenta i alcaldessa de Sant Boi de Llobregat ha subratllat que “mai els canvis globals han tingut conseqüències tant ràpides en el món local, i això és el que fa imprescindible la innovació en les polítiques públiques”.

Durant el decurs de la seva intervenció, a la taula “L’impacte de la innovació en la planificació territorial i l’urbanisme: noves perspectives i solucions”, Lluïsa Moret ha situat l’objectiu central de la innovació en “l’adaptabilitat dels equilibris”“Si volem que la innovació en el que és estratègic funcioni ha de tenir la capacitat de donar respostes des de la proximitat, escoltant als ciutadans”, ha assegurat.

La presidenta Moret, que ha compartit taula amb la presidenta de la Diputació de Palència, Maria Ángeles Armisén, i la coordinadora general d’Urbanisme i Espai Públic de l’Ajuntament de Getafe, Sonia Puente Landazuri, ha posat en valor el paper de les administracions locals de segon nivell i, en concret, de la Diputació de Barcelona, en el camp de la innovació a l’hora de generar instruments estratègics d’anàlisi i metodològics que siguin útils per als municipis.

Finalment, la presidenta de la Diputació ha defensat la necessària lògica institucional de col·laboració i aliances entre les diferents administracions i també amb els ecosistemes locals per a poder fer front a aquests nous reptes que impacten directament en el benestar i el dia a dia de les veïnes i els veïns.

La participació de la presidenta de la Diputació de Barcelona al Tech Urban Summit de Bilbao respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 10 "Reducció de les desigualtats", número 16 “Pau, justícia i institucions sòlides" i número 17 "Aliança per assolir els objectius". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.