Jornada sobre l’accessibilitat dels serveis públics de consum a Mataró. Foto: Diputació de Barcelona

17/03/2023 10:30 h

Consum

Mataró tracta la importància de l’accessibilitat dels serveis públics de consum

Aquest dijous s’ha celebrat un acte a Mataró amb motiu del Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores, amb el lema "L’accessibilitat universal en la compra de productes, la contractació de serveis i en la gestió de les reclamacions de consum". 

L’alcalde de Mataró, David Bote, ha donat la benvinguda als assistents a la jornada, que ha comptat amb la participació del diputat de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, Jesús Naharro. El diputat ha remarcat la tasca de la corporació a favor dels drets de totes les persones consumidores, especialment de les que es troben en situació de vulnerabilitat.

Presentació de la "Guia de consum accessible"

La sessió ha servit per presentar la "Guia de consum accessible", un document de lectura fàcil que vol superar les dificultats que suposa comprendre el contingut de les normatives i els contractes. S’han d’anar incorporant a les dinàmiques municipals d’atenció a les persones, tant de les administracions públiques, com del sector comercial i empresarial.

Diversos representants de diferents administracions i òrgans competents en consum han participat en dues conferències i una taula rodona. Per la tarda, diversos representants d’entitats i associacions de la Taula d’Accessibilitat de Mataró han explicat diverses problemàtiques amb les que es troben i han proposat solucions.

La jornada s’emmarca en el treball de "Mataró Ciutat Cuidadora", que emfasitza el treball comunitari i posa la ciutadania al centre de tota la intervenció. També ha servit per posar en valor les bones pràctiques i per a seguir millorant de la mà de les entitats per fer una ciutat més accessible, inclusiva i cuidadora.

Mataró va ser una de les primeres ciutats de Catalunya a tenir una Oficina Municipal d’Informació al Consumidor, el 1985. Només dos anys després va aconseguir disposar d’una Junta Arbitral de Consum i es va convertir en una de les vuit ciutats catalanes a disposar d’aquest òrgan competent. 

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3 “Salut i Benestar” i número 12 “Consum i producció responsables”. Els 17 ODS  van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Comparteix