La Diputació de Barcelona iniciarà el projecte "Comerç rural i essencial: innovador, sostenible i eficient", per tal de dinamitzar i modernitzar el comerç dels municipis de menys de 5.000 habitants

03/02/2023 13:30 h

Comerç

Més de 600.000 euros per dinamitzar i modernitzar el comerç rural de 125 municipis

La Diputació de Barcelona iniciarà el projecte «Comerç rural i essencial: innovador, sostenible i eficient», a través dels fons Next Generation EU Zones Rurals, i per tal de dinamitzar i modernitzar el comerç dels municipis de menys de 5.000 habitants, com a estratègia de sostenibilitat territorial i frenar la despoblació rural millorant tant l’aprovisionament de la població en els comerços rurals, com la sostenibilitat i viabilitat del sector.

El projecte es posarà en marxa en 125 municipis de la província de Barcelona de menys de 5.000 habitants situats en cinc comarques amb un caràcter rural més intens i alhora més envellides: Osona, Bages, Berguedà, Moianès i Anoia.

La diputada de Comerç de la Diputació de Barcelona, Ana María Martínez, va donar a conèixer aquest projecte als Consells Comarcals d’aquestes comarques, que tal com va explicar «a través d’un total de 10 accions de naturalesa diversa i integral es busca accelerar la transició digital i ecològica i enfortir la cohesió social i territorial». Algunes d'aquestes accions transversals són la creació d'un espai web de comerços rurals, una campanya de promoció conjunta o la posada en marxa d'una plataforma digital supramunicipal per a l’intercanvi agroalimentari de proximitat.

"Comerç rural i essencial: innovador, sostenible i eficient" es desenvoluparà al llarg d’aquest 2023 i es realitza gràcies a l’aportació de 490.000 euros del fons Next Generation EU Zones Rurals i de 122.500 euros de la Diputació de Barcelona. Un ajut que s’emmarcarà en la inversió 4 (suport al comerç), de la component 13 (impuls a la PIME), del Pla de recuperació Next Generation.

Aquest projecte de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (PDS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic”, número 11 "Ciutats i comunitats sostenibles" i número 12 “Producció i consum responsables”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.