Fotograma d'Agent of happiness, que es projectarà en l'edició 2024 del Docs Barcelona, el festival internacional de cinema documental.

30/04/2024 11:30 h

Nova edició del Docs Barcelona, el festival internacional de cinema documental

Arriba una nova edició del Docs Barcelona, el festival internacional de cinema documental, que programa del 2 al 12 de maig, 40 llargmetratges i 10 curts a sales i espais de Barcelona, i en nou municipis més al Docs A Prop, amb el suport de la Diputació de Barcelona.

La 27a edició del Docs Barcelona programa les projeccions al CCCB i els cinemes Renoir Floridablanca i, fora de Barcelona, a Arenys de Mar, Granollers, la Garriga, Manresa, Martorelles, Sant Andreu de la Barca, Sant Boi de Llobregat, Sant Vicenç dels Horts i Tona.

La programació d’enguany explora una gran diversitat de temes com el colonialisme, els perills del món digital, l’empoderament de les dones o les diferents formes i expressions de l’amor, entre d’altres.

El festival s’inaugura aquest dijous, 2 de maig, amb “Agent of Happiness”, una coproducció entre Hongria i Buthan dirigida per Arun Bhattarai i Dorottya Zurbó que es va presentar al Festival de Sundance i que qüestiona l’etiqueta de Bhutan com a país més feliç del planeta.

Com a novetat, el festival estrena la secció Docs&Cat, per posar de relleu la diversitat de produccions i de temàtiques dels documentals fets a casa nostra. Com és habitual, bona part de la programació es podrà seguir en línia a través de la plataforma Filmin.

Durant el certamen més d’una cinquantena de directors i directores convidats passaran per les sessions, com el tàndem creatiu format pels francesos Raymond Depardon i Claudine Nougaret, que rebran el Premi Docs d’Honor i de qui s’oferirà una retrospectiva, amb una xerrada a la Filmoteca de Catalunya.

Quatre pel·lícules al Docs A Prop

La selecció de títols de l’apartat Docs A Prop, que es podrà veure en nou municipis fora de Barcelona, la conformen quatre documentals:

."Binu. Història de dues estrelles", de Guillem Cabra i Mar Clapés, sobre la determinació dels propietaris d'El Racó d’en Binu, el primer restaurant català en rebre dues estrelles Michelin fora de Barcelona.

."Casa Reynal", de Laia Manresa, en què la directora busca rescatar la casa familiar de l’àvia morta abans que la propietat es vengui.

."Pelikan blue", de László Csáki, un documental d’animació sobre les desventures de tres joves a l’Hongria dels 90 que falsifiquen bitllets de tren per veure món viatjant.

.“Pure unknown” de Valentina Cicogna i Mattia Colombo, dedicat a la lluita de la metgessa forense, Cristina Cattaneo, per donar dignitat als cossos sense nom que arriben a la costa italiana.

Consulteu el calendari de projeccions del Docs A Prop a Arenys de Mar, Granollers, la Garriga, Manresa, Martorelles, Sant Andreu de la Barca, Sant Boi de Llobregat, Sant Vicenç dels Horts i Tona.

El suport de la Diputació de Barcelona al festival respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 4 "Educació de qualitat" i número 10 “Reducció de les desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.