Jornada de l’Espai de la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge. Foto: Diputació de Barcelona

20/02/2023 15:30 h

Habitatge

Nova edició dels Espais de la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge

L’Espai de la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge ha realitzat una nova jornada centrada en la gestió i mediació amb les comunitats de propietaris. La sessió forma part d’un itinerari formatiu dissenyat per la Diputació de  Barcelona per donar suport als municipis que podran rebre finançament per fer rehabilitació energètica a nivell de barri. L’objectiu és orientar els ajuntaments a l’hora de desplegar aquestes actuacions.

La sessió l’han coorganitzat l’Oficina d’Habitatge i el Servei de Convivència, Diversitat i Cicle de la Vida de la corporació. S’ha estructurat en dos blocs temàtics. El primer s’ha centrat en la revisió de la normativa en matèria de propietat horitzontal, on destaquen les modificacions que s’han introduït al Codi Civil de Catalunya. Aquests canvis van alterar les majories necessàries en juntes de comunitats per adoptar acords d’obres de millora en l’eficiència energètica en elements comuns de l’edifici. La segona part s'ha dedicat a millorar les habilitats dels participants en la mediació i la resolució de conflictes en una comunitat. S’hi han treballat les competències comunicatives i relacionals per orientar els veïns a tirar endavant les obres compromeses en comunitats en situació de vulnerabilitat.

La jornada, que va tenir lloc el passat 14 de febrer, va comptar amb la participació d’una trentena de persones en representació dels 18 dels 20 ajuntaments de la província de Barcelona preseleccionats a la convocatòria DSO/477/2022, de 24 de febrer, per la qual s’aproven les condicions d’accés per a la selecció de possibles actuacions en Entorns Residencials de Rehabilitació Programa (ERRP).

Aquesta actuació respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.