Participants del programa europeu Erasmus+ “Youth monitor”. Foto: Diputació de Barcelona

18/04/2024 14:00 h

Joventut

Participants europeus de l'Erasmus+ coneixen les polítiques de joventut de la Diputació

Prop d’una vintena de participants del programa europeu Erasmus+ “Youth monitor”, procedents de Portugal, Àustria, Itàlia i Romania, han participat aquest dijous, 18 d'abril, en una sessió de treball a la sala d’actes del Recinte Mundet per conèixer les polítiques de joventut impulsades per la Diputació de Barcelona.

La sessió s’inscriu dins unes jornades de visita d’estudi a Barcelona que es desenvolupen del 16 al 19 d’abril on els participants, càrrecs electes i tècnics d’aquests països col·laboradors, han pogut compartir les seves experiències i conèixer bones pràctiques que realitzen els municipis de la província en termes de polítiques locals de joventut.

“Youth Monitor: Local and regional públic policy monitor for youth”, finançat per la UE en el marc del programa Erasmus+, pretén crear un mecanisme de suport per a la definició i presa de decisions polítiques relacionades amb inversions i implementació de polítiques públiques de joventut a diferents territoris.

Les jornades a Barcelona en relació amb aquest programa coincideixen amb la celebració, del 12 al 19 d’abril, de la Setmana Europea de la Joventut, organitzada per la Comissió Europa cada dos anys per commemorar i promoure el compromís, la participació i la ciutadania activa dels joves.

Accions per a l’autonomia i l’emancipació dels joves

La Diputació de Barcelona coopera amb els ens locals de la província per desenvolupar i millorar les seves polítiques de joventut, oferint-los suport econòmic, tècnic i material. L’objectiu principal és promoure accions per a l’autonomia i emancipació dels joves.

Destaca el programa Escolta Jove, que pretén reforçar els serveis de joventut i les funcions d’informació, orientació i acompanyament per al desenvolupament del projecte vital de les persones joves.

L’organisme provincial també acompanya els ens locals en l’elaboració de projectes relatius a la concepció, l’ús, la gestió o la dinamització d’equipaments juvenils municipals, i ofereix als municipis de fins a 5.000 habitants propostes de plans d’actuació de polítiques locals de joventut. També posa a la seva disposició un fons de finançament en aquest àmbit.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3 “Salut i Benestar”, número 4 “Educació de qualitat" i número 10 "Reducció de les desigualtats". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.