L’alcalde de Polinyà, Javier Silva, i la diputada de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç, Eva Menor, durant la presentació de l’Oficina Acelera Pyme Rural de Polinyà. Foto: PIMEC

08/02/2023 17:00 h

Desenvolupament Econòmic

Polinyà acull l'Oficina Acelera Pyme Rural del Vallès Occidental

PIMEC Vallès Occidental i la Diputació de Barcelona, amb el suport de Red.es, van presentar aquest dimarts la seu de l’Oficina Acelera Pyme Rural de Polinyà, ubicada al Centre d’Empreses Can Gavarra. L’OAP Rural és una oficina física i virtual on les petites i mitjanes empreses i les persones autònomes de poblacions de menys de 20.000 habitants poden sol·licitar assessorament tecnològic personalitzat a partir d’un diagnòstic digital del negoci. A més, poden accedir a seminaris sobre TIC i tallers de networking, així com a eines i recursos per a la digitalització i gestió dels tràmits vinculats al Kit Digital.

L’acte de presentació va comptar amb l’alcalde de Polinyà, Javier Silva, i la diputada de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç, Eva Menor. El programa d’ajut que s’ofereix des de l’OAP Rural té com a objectiu principal la digitalització d’empreses i autònoms evitant que aquesta els suposi un cost.

La diputada de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona, va explicar que «aquesta oficina té el repte d’arribar a les 8.500 empreses i professionals autònoms que hi ha als 12 municipis del Vallès Occidental de menys de 20.000 habitants i les quals representen el 10% del teixit empresarial de la comarca». Per la seva banda, l’alcalde de Polinyà va assegurar que la  «digitalització és fonamental per a l’enfortiment i el desenvolupament del teixit econòmic al territori però, al mateix temps, som conscients que no és un procés fàcil per a les petites i mitjanes empreses i persones autònomes».

Finalment, Xavier Pujol, president de PIMEC Vallès Occidental, va destacar que «avui és un dia especial perquè posem en marxa al territori l’Oficina Acelera Pyme Rural amb l’objectiu d’assessorar i acompanyar en el camí de la transformació digital a mipimes, persones autònomes, comerç i col·lectius, a través de la col·laboració publicprivada amb les promocions econòmiques dels municipis més petits de la comarca». A més, va apuntar que «estem convençuts que serà tot un èxit com també ho han estat altres projectes que treballem des de fa anys amb la Diputació de Barcelona. És el cas de Comerç21 o Accelera el creixement».

Aquest programa elaborat per la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic” i número 9 "Indústria, innovació i infraestructures". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.