Polítiques del temps durant la nit

08/05/2024 11:00 - 12:30

En línia

Aquest esdeveniment és la presentació pública dels capítols 3 i 4 de l'Agenda Local i Regional del Temps, una recopilació de més de 40 bones pràctiques en polítiques del temps implementades per ens locals, metropolitans i regionals.

www

La sessió estarà dividida en dos blocs. Durant el primer, s’exploraran les polítiques del temps durant la nit, oferint una anàlisi per navegar la nit urbana des d’una perspectiva holística. Si discutiran les tendències internacionals sobre governabilitat nocturna i el model de les Alcaldies de Nit, debat que ha ressorgit a Catalunya; a més, també s’observarà com promoure oci nocturn segur, inclusiu i respectuós. En seran exemples les polítiques del temps implementades per l'Autoritat del Gran Londres i l'Ajuntament de Trento, a més d’exemples de l’Ajuntament d'Estrasburg.

Durant el segon bloc, l’atenció es focalitzarà en la democràcia i la participació ciutadana, destacant-ne polítiques que fomentem la participació pública en els processos de presa de decisió, la democràcia electrònica i els esforços d’enfortiment de la comunitat. Les polítiques del temps implementades per l'Ajuntament de Milà i l'Ajuntament de Barcelona seran analitzades com a exemples. L’Associació Europea per la Democràcia Local (ALDA) proporcionarà un punt de vista addicional que complementaran aquestes iniciatives.