La diputada adjunta de Presidència i delegada per a les Relacions Internacionals, Pilar Díaz, amb l'alcalde de Centelles, Josep Paré, a la posada de la primera pedra del futur parc fotovoltaic del municipi al Polígon industrial la Gavarra. Foto: Diputació de Barcelona

16/03/2023 17:30 h

Infraestructures

Primera pedra del futur parc fotovoltaic de Centelles

La diputada adjunta de Presidència i delegada per a les Relacions Internacionals de la Diputació de Barcelona, Pilar Díaz, ha participat aquest dijous, a Centelles, acompanyada per l'alcalde del municipi, Josep Paré, a l'acte de col·locació de la primera pedra del futur parc fotovoltaic situat al Polígon industrial la Gavarra.

En una extensió de 10.200 m2, s’ubicarà un camp solar fotovoltaic de 1002,8 kW pic (potència màxima), amb 2.180 panells que generaran 1.454 MWh anuals que es destinaran a la xarxa de la distribuïdora municipal. Amb aquesta actuació, es preveu un estalvi d’emissions de CO2 anual de 700 tones.

Després de signar el llibre d’honor de l’Ajuntament, la diputada ha participat també a l’acte d’obertura de les Jornades de Medi Ambient i rehabilitació, que ha tingut lloc al Casal Francesc Macià i que ha comptat amb la xerrada del meteoròleg de TV3, Tomàs Molina. Les jornades de Medi Ambient i Rehabilitació s’emmarquen en l’aposta de l’Ajuntament de Centelles en treballar per la millora del Medi Ambient i l’eficiència energètica.

Durant l'estada a Centelles, Pilar Díaz també ha pogut conèixer l'estat de les obres del Palau Comtal o Cal Comte, un monument declarat Bé Cultural d'Interès Nacional, de propietat municipal.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 7 “Energia neta i assequible”, 11 “Ciutats i comunitats sostenibles” i 13 "Acció pel clima”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.