Muntatge per on passaria l'itinerari de vianants i bicicletes a la BV-2003 entre Viladecans i Sant Climent de Llobregat. Foto: Diputació de Barcelona

21/02/2023 14:00 h

Infraestructures

Projecte d'un itinerari de vianants i bicicletes entre Viladecans i Sant Climent de Llobregat

El diputat d’Infraestructures i Espais Naturals, Pere Pons, i l’alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, han presentat aquest dimarts un nou itinerari de vianants i bicicletes a la carretera BV-2003 que enllaça amb Sant Climent de Llobregat. Es tracta d’un nou vial paral·lel a l’actual carretera per incentivar i consolidar de forma segura i ordenada la mobilitat, tant l’obligada com també la d’oci i lleure a peu o en bicicleta, entre els dos municipis. El projecte compta amb un pressupost de licitació de 1,22 milions d’euros.

El nou itinerari estarà segregat per vianants i bicicletes amb un parterre separador, amb dues seccions diferenciades i amb una llargada de 700 metres que va des de la rotonda de l’avinguda de la Roureda i Fraternitat fins al límit amb el terme municipal de Sant Climent, on enllaçarà amb l’itinerari per a vianants existent.

En la presentació del projecte, que es troba en període de licitació i amb la previsió que pugui començar a construir-se a principis de 2024 amb una durada de vuit mesos, el diputat Pere Pons ha ressaltat la importància d’aquesta actuació: «es tracta –ha dit Pons– d’un tipus d’itinerari qualificat de ‘segona generació’, ja que tindrà una amplada de prop de sis mestres, amb carrils segregats per a bicicletes i vianants». El diputat ha remarcat que el projecte realitzat per la Diputació de Barcelona tindrà un finançament repartit en un 50% amb l’Ajuntament de Viladecans.

Per la seva banda, l’alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, ha explicat que el nou itinerari forma part del pla de transformació de la carretera de Sant Climent i que enllaça amb la Rambla fins a l’estació de ferrocarril. «Aquest és un projecte transformador d’un espai cívic –ha remarcat–amb el que es pretén donar continuïtat a la pacificació de la Rambla, amb un recorregut pensat en les persones i que és un exemple del model de transformació de la ciutat».

Carles Ruiz ha ressaltat que al terme de Viladecans hi ha en servei 35 km de vies ciclables, dels quals, 18 km corresponen a carrils bicis, assegurant que la bicicleta està agafant força com a mitjà de mobilitat urbana al que s’hi incorpora el bicing metropolità. «El repte que tenim –ha destacat Ruiz– és fer una ciutat més còmode i més naturalitzada, el que vol dir també, més saludable».

El projecte de nou itinerari de vianants i bicicletes a la BV-2003 inclou un paviment per a les bicicletes fet de mescla bituminosa de color i de formigó raspallat amb acabat de color òxid de ferro per als vianants. El recorregut preveu la col·locació d’enllumenat i també la plantació d’arbrat.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 3 “Salut i benestar”, 9 “Indústria, innovació i infraestructures” i 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Comparteix