Els Punts Lila tenen l'objectiu d'informar, sensibilitzar i prevenir les actituds masclistes i comportaments sexistes que es produeixen en espais públics. Foto: Diputació de Barcelona

17/04/2024 10:30 h

Feminismes i Igualtat

Punts Lila a set municipis per informar, sensibilitzar i prevenir les actituds masclistes

Olvan, Sant Martí Sarroca, Prats de Lluçanès, Sant Vicenç de Torelló, Llinars del Vallès, Vilassar de Mar i Sant Sadurní d’Anoia acolliran, aquest diumenge, 21 d'abril, i dimarts, 23 d'abril, un Punt Lila de la Diputació de Barcelona amb l’objectiu d'informar, sensibilitzar i prevenir les actituds masclistes i comportaments sexistes que es produeixen en espais públics, dins del projecte de la Xarxa territorial Punts Lila de la Diputació.

En concret, diumenge 21 d’abril es realitzaran activitats de dinamització a Olvan, Sant Martí Sarroca i Vilassar de Mar, i dimarts 23 d’abril, a Sant Vicenç de Torelló, Llinars del Vallès, Sant Sadurní d’Anoia i Prats de Lluçanès.

Els Punts Lila són espais d’informació, sensibilització i assessorament, dedicats a la prevenció i erradicació de les violències masclistes des d’una mirada feminista, comunitària, restaurativa i interseccional. Són també espais de seguretat des d’on es fa acompanyament i es dona suport en casos d’assetjament, abús i agressions sexistes.

Actualment, 140 municipis formen part de la Xarxa territoril Punts Lila, una xarxa que treballa per  construir territoris més inclusius, més segurs i més equitatius, i per tal d’erradicar les violències masclistes. El seu objectiu és la creació i consolidació d’una xarxa local orientada a informar, formar, sensibilitzar, prevenir i atendre (atenció bàsica i derivació) les violències masclistes, així com lluitar contra les actituds i els comportaments sexistes que es produeixin als municipis de la província, reforçant la detecció de les violències masclistes i informant dels recursos territorials disponibles.

En concret, la Xarxa territorial Punts Lila té dues modalitats: la primera, amb prop d'una trentena de municipis adherits, que la conformen comerços, equipaments esportius, sanitaris, culturals, etc. que esdevenen punts informatius i de referència per a la ciutadania en prevenció i sensibilització envers les violències masclistes. I la segona, les carpes i parades Punts Lila d'atenció puntual situats als espais públics d'oci pensat per festes, concerts i activitats d'entreteniment.

La Xarxa de Punts Lila de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 5 "Igualtat de gènere" i número 10 "Reducció de les desigualtats". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.