El diputat d’Infraestructures i Territori de la Diputació de Barcelona, Sergi Vallès, l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, l’alcalde de Matadepera, Guillem Montagut, i l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, a la inauguració d’una rotonda i d’un itinerari de vianants a la carretera BV-1248. Foto: Ajuntament de Sabadell

17/07/2024 13:40 h

Infraestructures

Finalitzada la rotonda i l'itinerari de vianants i ciclistes de la BV-1248, als termes de Sabadell, Matadepera i Terrassa

El diputat d'Infraestructures i Territori, Sergi Vallès, acompanyat per l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, l’alcalde de Matadepera, Guillem Montagut, i l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha presentat aquest dimecres, 17 de juliol, el final d’obres de millora de la intersecció entre les carreteres C-1415a i la BV-1248 i de l’itinerari de vianants a la carretera BV-1248, entre els pk 4+280 i el 7+317, que transcorre pels termes de les tres poblacions vallesanes.

Les principals actuacions que s’han dut a terme són: la construcció d’una rotonda a la intersecció entre les carreteres C-1415a i BV-1248, la implantació d’un vial per a vianants i ciclistes entre Sabadell i Matadepera, i la reconfiguració de la secció tipus al pont sobre el torrent de la Betzuca.

La carretera BV-1248 és una carretera convencional, que connecta els municipis de Sabadell i Matadepera, passant pel terme municipal de Terrassa, creuant la carretera C-1415a que uneix Terrassa amb Castellar del Vallès. El creuament entre les carreteres estava format per una intersecció, en forma de T, a l’est del Torrent de la Betzuca, un tram comú per creuar el Torrent de la Betzuca amb un viaducte amb una sola calçada sense vorals i voreres laterals; i una segona intersecció , també en forma de T, a l’oest del Torrent.

Actualment, ja es disposava de carril bici i itinerari per a vianants des del nucli urbà de Sabadell fins a l'accés a l’església de Sant Julià d’Altura. Les obres han permès la implantació d’un vial per a vianants i ciclistes al marge dret de la BV-1248, per tal de completar l'itinerari entre Sabadell i Matadepera. Es tracta d’un itinerari segur, que permet accedir també a l’entorn natural dels boscos de Can Deu, l’entorn del torrent de les Gotelles, el camí GR-97 i altres atractius del Vallès Occidental.

D’aquesta manera, s’ha enllaçat l’itinerari existent amb el nucli de Matadepera, passant al costat de les instal·lacions de l’Atlètic Terrassa Hockey Club i el tram de la C-1415a sobre el torrent de la Betzuca.

Així mateix, s’ha millorat la intersecció entre les carreteres C-1415a i BV-1248 mitjançant la implantació d’una rotonda, que dona més seguretat en la intersecció i el creuament de la calçada a vianants i ciclistes pel pas habilitat a la carretera C-1415a.

Durant la visita d’aquest dimecres, el diputat d’Infraestructures i Territori de la Diputació de Barcelona, Sergi Vallès, ha agraït la col·laboració amb els ajuntaments per portar l’obra a terme i ha recordat que “la Diputació sempre està al costat dels ajuntaments i aquesta és una obra molt important per garantir la seguretat de les persones en tot l’itinerari i també en la carretera, per pacificar el trànsit”.

Per la seva part, l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, ha destacat la importància de “reteixir ciutats, que és el que avui fem amb aquesta infraestructura. Amb aquest nou itinerari connectem municipis del Vallès amb un recorregut integrat en un entorn preciós. Volem que la gent gaudeixi d’aquest patrimoni natural”.

L’alcalde de Matadepera, Guillem Montagut, ha volgut agrair “la feina de la Diputació en la realització d’aquestes obres, que milloraran la seguretat de vehicles i vianants en el tram de Sabadell a Matadepera”.

I l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha remarcat que “rebem amb satisfacció aquesta actuació, molt positiva per al territori i que millora les condicions de seguretat d’una via amb força afluència. Hem de seguir treballant per fomentar la mobilitat sostenible i facilitar la vida a la ciutadania, perquè puguin gaudir plenament del magnífic entorn que tenim”.

Tots ells han passejat a peu i en bicicleta pel nou vial, i han pogut comprovar in situ les millores que s’han fet.

El pressupost de l’obra, finançat íntegrament per la Diputació de Barcelona, ha estat de 2.095.780,50 € IVA inclòs. Els treballs han durat un any i mig.

Continuació de les millores de seguretat de la BV-1248

El diputat d’Infraestructures i Territori de la Diputació de Barcelona, Sergi Vallès, ha anunciat que, un cop executada aquesta actuació, “la Diputació de Barcelona continua treballant en la millora de les condicions de seguretat d’aquesta carretera. Ja hem iniciat els treballs de redacció del projecte constructiu de la millora de l’accés a l’Athletic Terrassa i a Can Sales”. L’actuació consistirà en la construcció d’una rotonda, la qual permetrà millorar la fluïdesa en hores punta i la seguretat d’aquesta intersecció i de la carretera en el seu conjunt, ja que col·laborarà a la pacificació general del trànsit. La inversió aproximada conjunta és d’uns 800.000 euros i la previsió és que aquestes obres puguin ser una realitat al llarg de l’any 2026.

Aquestes actuacions de la Diputació de Barcelona responen als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3 “Salut i benestar”, número 9 “Indústria, innovació i infraestructures” i número 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.