Pas de vianants amb semàfor a la travessera de la BV-2022 a Sant Boi de Llobregat. Foto: Ajuntament de Sant Boi de Llobregat

15/03/2023 12:00 h

Infraestructures

Sant Boi de Llobregat té un nou pas de vianants semaforitzat

El diputat d’Infraestructures i Espais Naturals, Pere Pons, i l’alcaldessa de Sant Boi de Llobregat, Lluïsa Moret, van visitar aquest dimarts el nou pas de vianants semaforitzat situat al PK 6,5 de la travessera de la carretera BV-2022; una cruïlla que dona accés a un espai d’aparcament al marge esquerre i una zona d’habitatges i l’hospital de Sant Joan de Déu, situats al marge dret.

L’actuació ha estat realitzada per la Diputació de Barcelona per un import de 48.147,09 euros, aportats en un 60% per la corporació provincial i la resta per part de l’Ajuntament.

L'objectiu era millorar les condicions de seguretat i permetre el creuament dels vianants en un punt de la via sense senyalitzar i amb una elevada intensitat de trànsit de 29.803 vehicles/dia, fet que dificultava el seu creuament.

Les obres realitzades han comportat la construcció d’un itinerari de vianants amb semàfor i amb una vorera a diferent nivell, així com elements de contenció i la col·locació d’una barana antiescalable. També s’ha reforçat la senyalització horitzontal i vertical.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3 “Salut i benestar” i número 9 “Indústria, innovació i infraestructures”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.