Imatge del nou caixer mòbil que la Diputació de Barcelona posarà en marxa el mes d’abril. Foto: Diputació de Barcelona

02/04/2024 13:30 h

Bon Govern

El servei de caixer mòbil de la Diputació de Barcelona es posarà en marxa aquest abril

La Diputació de Barcelona posarà en marxa aquest mes d’abril el servei de caixer mòbil per a persones que viuen en municipis de la província de menys de 5.000 habitants, sense oficina bancària ni caixer automàtic. La finalitat és assegurar que les persones que hi viuen puguin treure efectiu amb qualsevol targeta de dèbit, crèdit o prepagament, amb independència de l’entitat de crèdit amb la que els usuaris tinguin el compte bancari. A més, podran rebre informació dels serveis que presta la corporació.

El servei es va presentar el 19 de març al Palau Firal de Manresa a una cinquantena d'ajuntaments beneficiats pel servei, un acte per conèixer de primera mà la iniciativa i resoldre totes les qüestions existents.

Donar cobertura a un centenar de municipis i 58.000 persones

El caixer estarà instal·lat en un vehicle que donarà servei a gairebé un centenar de municipis i unes 58.000 persones de poblacions de l’Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Garraf, Lluçanès, Maresme, Moianès, Osona, Vallès Occidental i Vallès Oriental.

A través de rutes programades, el caixer mòbil recorrerà aquestes poblacions amb la freqüència d’una vegada al mes en casos de menys de 1.000 habitants (81 municipis, un 84% del total) o de dues vegades al mes en les de més de 1.000 habitants (15 municipis, un 16% del total).

Paper actiu dels ajuntaments

Els 96 ajuntaments beneficiats pel nou servei han participat de manera activa en la seva posada en marxa. D’una banda, han decidit la ubicació més adequada, atenent les necessitats dels veïns. De l’altra, aportaran informació sobre la gestió del servei i qualsevol incidència que es pugui presentar.

Cada municipi disposarà del dia i hora d’arribada del caixer mòbil, d’un lloc web de consulta accessible des del web de l'ajuntament, així com d’una adreça de correu electrònic i un telèfon de contacte per a qualsevol incidència.

Tots els serveis bàsics d’un caixer

El caixer mòbil està homologat i disposa de totes les condicions de seguretat i de personal que es requereixen. Una persona ajudarà de manera personalitzada els usuaris que tinguin dubtes sobre el seu ús. Permetrà treure efectiu amb targeta i en el telèfon mòbil, consultar els últims moviments, consultar el saldo, canviar el PIN, recarregar una targeta de prepagament, pagar tributs de l’Organisme de Gestió Tributària (ORGT) i domiciliar-los, a banda d'informar-se dels serveis que presta la Diputació.

Per treure efectiu del caixer mòbil, els usuaris hauran de pagar una comissió d’1,35€ mentre que serà gratuït per a la resta de serveis.

El Ple de la Diputació de Barcelona va aprovar el projecte, amb la unanimitat de tots els grups polítics, l’octubre de 2021. El cost de la iniciativa és de 179.450,1€ a l’any.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 10 “Reducció de les desigualtats” i número 16 "Pau, justícia i institucions sòlides". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció e suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.