El diputat d'Acció Climàtica de la Diputació de Barcelona, Xesco Gomar, l'alcalde de Súria, Albert Corberó, i Lluís Fàbrega, de l'empresa ICL; durant la presentació de la planta solar fotovoltaica del dipòsit salí vell. Foto: Diputació de Barcelona

28/03/2023 17:30 h

Acció Climàtica

Súria projecta un parc solar fotovoltaic a l’espai del dipòsit salí vell

L’Ajuntament de Súria projecta una planta solar fotovoltaica en una part del dipòsit salí vell amb una subvenció d’1,2 milions d’euros del programa Renovables 2030 de la Diputació de Barcelona. Amb aquesta instal·lació es produiran 1.162.862 kWh a l’any d'energia verda i es reduiran en 559.300 quilos les emissions de CO2 anuals.

El diputat d'Acció Climàtica de la Diputació de Barcelona, Xesco Gomar, ha visitat, aquest dimarts 28 de març, la localitat bagenca per conèixer l’actuació. Gomar ha destacat que el projecte de Súria «és un punt de referència» i ha assenyalat que el municipi «ha convertit en oportunitat» un espai de runam salí per generar energia verda.

Per la seva banda, l'alcalde de Súria, Albert Coberó ha remarcat que la subvenció de la Diputació de Barcelona suposa avançar en l’eficiència energètica i en la descarbonització amb un estalvi econòmic, «amb l’objectiu que el municipi sigui sostenible energèticament al 100% a nivell públic.» En aquest sentit, s'ha expressat també Lluís Fàbrega, de l'empresa ICL, que ha subratllat la importància del projecte per lluitar contra el canvi climàtic.

D’altra banda, l’Ajuntament de Súria preveu la instal·lació de plaques solars fotovoltaiques per a l’autoconsum al Pavelló municipal i a l’escola Francesc Macià, que cada any generaran 144.138 kWh i suposaran un estalvi de més de 63.000 euros a l’any en la factura elèctrica de l’ens local. Es calcula que amb aquesta actuació es reduiran 69.330 quilos de CO2 anualment. El projecte ha rebut una subvenció de prop de 131.000 euros del programa Renovables 2030 de la Diputació de Barcelona.

Renovables 2030

La Diputació de Barcelona inverteix prop de 120 milions d'euros en fotovoltaiques i comunitats locals d'energia, biomassa i xarxes de calor, i enllumenat eficient amb el projecte Renovables 2030, que ja ha atès prop de 300 peticions de 159 ens locals. El seu impacte es tradueix en una rebaixa anual de més de 35 M€ en la factura energètica dels ajuntaments, una producció estimada de 118.000 MWh a l’any i un estalvi de més de 50.400 tones de gasos amb efecte d’hivernacle. El projecte transformador suposa, per al conjunt dels ajuntaments de la província, assolir una autosuficiència energètica del 22%.

Aquesta acció respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 7 “Energia neta i assequible”, 11 “Ciutats i comunitats sostenibles” i 13 “Acció climàtica”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.