L'exposició "Actuem amb energia" mostra els conceptes clau en relació amb l’energia i el canvi climàtic. Foto: Diputació de Barcelona

07/02/2023 14:00 h

Acció Climàtica

Ullastrell "Actua amb energia"

El Progrés Espai Cultural d’Ullastrell exposa, fins al 19 de febrer, la mostra de la Diputació de Barcelona “Actuem amb energia”, que pretén que les persones visitants aprenguin de forma rigorosa i científica, però a la vegada amena, els conceptes clau en relació amb l’energia i el canvi climàtic.

“Actuem amb energia”, que té format presencial i també virtual, ensenya com a partir d'un recurs que es troba a la natura podem acabar encenent un llum; els avantatges i els inconvenients derivats d'aquest procés; els efectes del nostre consum; què és el canvi climàtic i quines conseqüències té; com es pot veure influenciat per l'estalvi i l'ús eficient de l'energia en el nostre dia a dia, i com les administracions locals, nacionals i internacionals hi tenen un paper important.

L’exposició consta de cinc àmbits que van introduint gradualment els diferents conceptes sobre l'energia: Aspectes generals, dades i curiositats; Recursos energètics; Canvi climàtic; Consums locals, impactes globals i Els municipis actuen.

L’horari de visites és: dissabtes de 18 a 20 h i diumenges d'11 a 13 h.

Podeu consultar aquesta exposició i d’altres que organitza la Diputació de Barcelona en aquest enllaç.

L’exposició de la Diputació de Barcelona “Actuem amb energia” respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 4 “Educació de qualitat”, 11 “Ciutats i Comunitats sostenibles” i 13 “Acció pel clima”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.