Actuació de millora de camins realitzada a Muntanyola per a la prevenció d'incendis forestals. Foto: Diputació de Barcelona

22/05/2024 10:00 h

Prevenció d'incendis

Prop d’un milió d’euros aquest any en prevenció d'incendis forestals a Osona

La Diputació de Barcelona inverteix aquest any 2024 a la comarca d’Osona més de 945.000 euros en obres per prevenir al màxim la possibilitat d’incendi forestal i, en cas de foc, minimitzar-ne els efectes.

El suport econòmic i tècnic de la Diputació de Barcelona es concreta a reduir la vulnerabilitat del territori mitjançant la conservació de camins i punts d’aigua i la consolidació de la infraestructura del Pla municipal de prevenció d’incendis forestals; millorar la protecció de persones i béns amb projectes i treballs forestals d’obertura de franges i parcel·les municipals en urbanitzacions i nuclis de població i el foment de la gestió forestal estratègica amb el suport de les associacions de propietaris forestals.

Per a aquest any, s’han concedit 507.596,42 euros per a la conservació de la xarxa viària bàsica i punts d’abastiment d’aigua i 139.793,37 euros per a l’obertura de franges d’urbanitzacions i parcel·les públiques interiors. A més, es preveuen 298.500 euros per impulsar actuacions a les zones estratègiques per a la lluita contra els grans incendis forestals de la mà de les associacions de propietaris forestals Montseny-Ponent i Serra de Bellmunt-Collsacabra. Aquesta col·laboració ja ha permès actuar en 670 hectàrees.

Les accions de la Diputació de Barcelona en matèria de prevenció d'incendis forestals responen als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 13 “Acció climàtica” i número 15 “Vida terrestre”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.