Una dotzena de museus de la Xarxa de Museus Locals de la Diputació de Barcelona participen en el cicle "Els museus t'esperen". Foto: BearFotos / Shutterstock.com

28/02/2023 11:00 h

Una dotzena de museus locals obren les portes a les persones grans de Barcelona

Una dotzena de museus de la Xarxa de Museus Locals obren les portes a les persones usuàries dels Casals i Esplais de gent gran de la ciutat de Barcelona i del Servei Vincles BCN, gràcies a la col·laboració de la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de la capital catalana en la tercera edició del cicle “Els museus t’esperen”.

El projecte es durà a terme des de l’1 de març fins al 29 de novembre. Hi  participen un total de 33 museus de tot Catalunya amb una proposta de 53 activitats, tant en format presencial com virtual, destinades a gairebé 900 persones.

L’objectiu del cicle és donar a conèixer, difondre i apropar a les persones grans de la ciutat els museus de Barcelona i d’altres municipis del territori més proper. A més, vol demostrar als participants que els museus no són espais elitistes reservats a certs grups, sinó que són espais on aprendre, passar-s’ho bé i socialitzar amb altres persones.

Les diferents activitats programades no segueixen un fil conductor entre elles, sinó que cada museu ha organitzat la seva pròpia proposta, com ara recorreguts virtuals, tallers amb objectes antics, jocs de memòria o diàlegs a través de les obres o col·leccions. Totes les visites comparteixen el tret característic de ser molt participatives i promoure la conversa entre els i les participants.

Els 12 museus de la Xarxa de la Diputació de Barcelona que s'han unit a la proposta són: Museu del Càntir d’Argentona, Centre d’interpretació i jaciment El Camp de les Lloses de Tona, Museu de les Mines de Cercs, Museu Marès de la Punta d’Arenys de Mar, Museu de Granollers, Museu Arxiu Municipal de Calella, Museu Municipal de Montcada i Reixac, Casa Museu Verdaguer de Folgueroles, Museus de Sitges, Museu de Terrassa, Museu Torre Balldovina de Santa Coloma de Gramenet i Museu l’Enrajolada de Martorell.

Aquests equipaments més el Palau Güell de la Diputació de Barcelona s'afegeixen a la vintena de museus de Barcelona que formen part del projecte i que són: Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), Recinte Modernista de Sant Pau, El Born Centre de Cultura i Memòria, Museu d’Història de Barcelona, Museu Etnològic i de Cultures del Món, Monestir de Pedralbes, Museu de la Música, Castell de Montjuïc, Museu del Disseny, Museu Frederic Marès, Palau Güell, Museu Marítim de Barcelona, Fundació Miró, Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, Fundació Museu Picasso, Fundació Suñol, Fundació Tàpies Museu Olímpic i de l’Esport, Museu Episcopal Vic, Museu del Ferrocarril de Catalunya i el Centre del Romànic de la Vall de Boí.

El cicle “Els museus t’esperen” és una iniciativa de la Taula de treball de Museus i Accessibilitat en col·laboració amb el Departament de Promoció de Persones Grans de l’Ajuntament de Barcelona, amb el suport de la Diputació de Barcelona.

La col·laboració de la Diputació de Barcelona en aquest cicle respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 3 “Salut i benestar" i número 10 “Reducció de les desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.