Jornada sobre el fenomen dels locals buits, celebrada a Cerdanyola del Vallès. Foto: Diputació de Barcelona

15/02/2023 17:00 h

Habitatge

Una guia aborda el canvi d'usos dels locals comercials buits

La Diputació de Barcelona ha presentat la guia "Impuls de pactes locals per a la mobilització dels locals comercials buits" per respondre la problemàtica dels locals comercials en desús, en una jornada organitzada pel Consell Comarcal del Vallès Occidental a la Masia Serraperera de Cerdanyola del Vallès. Els dos organismes han abordat el fenomen des d’una perspectiva participativa i han analitzat la seva contribució a la cohesió social i al benestar de la ciutadania.

Els encarregats de donar la benvinguda a la sessió han estat la diputada de Comerç, Ana María Martínez; el conseller de Desenvolupament Econòmic Local del Consell Comarcal, Xavier Garcés; i l’alcalde de Cerdanyola del Vallès, Carles Cordón.

Les quatre parts de la guia

La publicació està dividida en quatre fases: la formalització d’un acord polític per a l’elaboració del pacte; l’organització, identificació preliminar d’actors i comunicació i sensibilització inicial; la priorització concertada d’estratègies i mesures; i, finalment, l’aprovació, seguiment i actualització del pacte.

El cas de Cardedeu

L’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona ha exposat el cas de canvi d’usos dels locals comercials buits de Cardedeu, destacant la metodologia emprada, els resultats obtinguts i el programa de mobilització i gestió. El municipi volia destinar aquests locals a l’ampliació del parc d’habitatge assequible per cobrir la demanda de diversos col·lectius. Es tracta d’una línia d’interès a estudiar, ja que diversos ajuntaments experimenten un gran augment de la demanda d’habitatge social i assequible.

Aquesta actuació respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 "Treball digne i creixement econòmic", número 9 "Indústria, innovació i infraestructures" i número 11 "Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.