Presentació del Centre d'anàlisi de serveis municipals per a la cohesió territorial de la Diputació de Barcelona, a l'Smart City Expo 2023. Foto: Anna Serrano / Diputació de Barcelona

08/11/2023 16:30 h

Govern Obert

Una nova eina permet comparar els serveis que es presten als municipis de la província

El vicepresident segon i diputat de Bon govern, Transparència i Participació de la Diputació de Barcelona, Dionís Guiteras, ha presentat aquest dimecres, 8 de novembre, el 'Centre d'anàlisi de serveis municipals per a la cohesió territorial' de la Diputació, en el marc de l’Smart City Expo World Congress que se celebra fins aquest dijous a la Fira de Barcelona - Gran Via.

Aquest centre d'anàlisi, que Guiteras ha qualificat com una eina «imprescindible per adaptar-nos a les noves realitats», té per objectiu crear un sistema central d'informació de la prestació de serveis i funcions públiques de tots els ajuntaments de la província per a facilitar la presa de decisions corporativa i de cada govern local.

L'eina permet veure els serveis municipals de tots els ajuntaments i mostra els serveis obligatoris així com altres serveis generals o estructurals i d’interès per al municipi, és a dir, dades per a generar valor, per contribuir a la governança de la dada.

A l’aplicatiu es pot consultar, per municipi, el compliment de les obligatorietats que tenen els ajuntaments, tenint en compte els serveis mínims, els serveis obligatoris segons la població, els serveis obligatoris d’acord amb les lleis sectorials i aquells serveis que es presten al municipi però que no són d’àmbit municipal. D’altra banda, l’aplicatiu també permet fer un anàlisi supramunicipal comparant serveis oferts a diferents governs locals de la província.

La segona jornada de la Diputació a l’Smart City ha estat protagonitzada per la visita de la presidenta, Lluïsa Moret, a l’estand. D’altra banda, la diputada de Serveis Generals i Transició Digital, Pilar Díaz, també ha presentat una sessió sobre els plans estratègics de ciutat intel·ligent que es duen a terme a la província.

Al llarg d’aquest dimecres, també s’ha presentat la iniciativa ‘Living-in.eu: oportunitats per a la transformació digital de les ciutats’, ‘El bessó digital de Viladecans com a palanca transformadora de ciutat’ i la presentació, per part de l’Iniciativa Open Data, del rànquing de millors iniciatives de dades obertes amb propòsit social.

La presència de la Diputació a l’Smart City Expo World Congress respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 16 “Pau, justícia i institucions sòlides” i 17 “Aliança pels objectius”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.