La Diputació de Barcelona ha editat una publicació i un vídeo per reconèixer els vint-i-cinc anys d’activitat de la Diputació a Brussel·les. Foto: Diputació de Barcelona

25 anys al costat dels ajuntaments des del cor d'Europa. Oficina de la Diputació de Barcelona a Brussel·les

19/08/2024 13:30 h

Relacions Internacionals

Una publicació commemora els 25 anys de l’Oficina de la Diputació de Barcelona a Brussel·les

La Diputació de Barcelona celebra més de 25 anys de presència a Brussel·les, amb una publicació i un vídeo commemoratiu. L’any 1998 va esdevenir pionera amb una de les primeres delegacions d’un govern local a la seu de les institucions europees.

Aquest fet evidencia la importància que la corporació atorga al procés d’integració europea i al seu impacte en el món local. Des que Espanya es va adherir a la Unió Europea, els ajuntaments i les polítiques que aquests duen a terme s’han beneficiat d’un marc de treball institucional, legislatiu i financer que ha permès incorporar millores substancials a les ciutats.

Per aquest motiu, s'ha editat una publicació i un vídeo que pretenen ser un reconeixement a aquests vint-i-cinc anys d’activitat de la Diputació de Barcelona a Brussel·les, al costat dels ajuntaments des del cor d’Europa.

La presència dels governs locals a l’escena europea ha proliferat enormement. Avui en dia, Brussel·les acull un gran nombre de delegacions de governs locals d’arreu d’Europa i de xarxes europees que representen els interessos dels seus territoris.

La Diputació de Barcelona, amb el suport de la seva oficina a Brussel·les, treballa per promoure la participació dels nostres municipis en el procés d’integració europea, sempre partint de la convicció que els governs locals són un actor clau per vincular Europa a la realitat dels territoris. Al llarg d’aquests vint-i-cinc anys, la Diputació de Barcelona ha apostat per posar en valor l’acció local en l’àmbit europeu. De la mateixa manera, s’ha fet seguiment del procés de presa de decisions i s’ha obtingut informació de les iniciatives legislatives, les accions i els programes de la Unió Europea que tenen impacte i interès per als municipis de la província.

Actualment, són molts els municipis de la província de Barcelona que s’han convertit en actors reconeguts per part de les institucions europees, tant si és per la seva excel·lència en algun àmbit determinat de política pública com per haver generat bones pràctiques transferibles a altres territoris europeus o haver estat guardonats amb premis europeus de prestigi, entre altres. Sense cap dubte, la tasca duta a terme per l’oficina a Brussel·les de la corporació ha contribuït a situar el nostre territori a l’avantguarda d’Europa.

L'Oficina de la Diputació de Barcelona a Brussel·les respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 10 "Reducció de les desigualtats", número 16 “Pau, justícia i institucions sòlides" i número 17 "Aliança per assolir els objectius". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.