Actuació a l'antiga seu de l'Ajuntament de Sora. Foto: Diputació de Barcelona

12/12/2022 14:30 h

Urbanisme

Visita a l’antiga seu de l’Ajuntament de Sora, reconvertida en habitatges socials

Una trentena de persones han conegut ‘in situ’ la rehabilitació de l’antiga seu de l’Ajuntament de Sora, que s’ha transformat en habitatge social per a joves del poble. L’edifici fa anys que està en desús i s’ha convertit en dos allotjaments amb el suport tècnic i econòmic de la Diputació de Barcelona.

La visita s’ha estructurat en dues parts. En la primera, l’alcaldessa Janna Locher i altres membres del consistori han contextualitzat la situació demogràfica, l’escassa oferta residencial de lloguer al municipi i han explicat les intervencions practicades. A més, han explicat les motivacions que els han dut a generar habitatge públic: la necessitat d’oferir solucions residencials assequibles als joves del poble per facilitar la seva emancipació i combatre la pèrdua de població. Per part de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona, s’ha explicat el suport tècnic i econòmic que s’ha prestat a l’Ajuntament, que són l’estudi de viabilitat del projecte, la regularització urbanística, i el finançament de les obres de rehabilitació.

Durant la segona part de la sessió, els assistents han visitat els dos allotjaments dotacionals resultants de la intervenció. L’arquitecte tècnic municipal, Miquel Sellés, ha destacat la importància de la millora energètica per a l’edificació, utilitzant per a la calefacció terra radiant per aerotèrmia i millorant l’aïllament tèrmic.

La visita d’estudi al municipi osonenc es va celebrar el 2 de desembre, en el marc del cicle ‘Les polítiques d’habitatge dels municipis petits’. L’objectiu és donar a conèixer i destacar les polítiques públiques locals d’habitatge dutes a terme a municipis de menys de 10.000 habitants de la demarcació de Barcelona. Amb aquestes visites es vol afavorir la transferència d’experiències a altres municipis que comparteixin realitats sociodemogràfiques, econòmiques, laborals i residencials amb els municipis visitats.

Aquesta actuació respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.