12/12/2018 17:20 h.

Antoni Garcia a la presentació de la "Guia jurídica orientativa sobre l'ús d'una comunicació no sexista en l'àmbit de les administracions locals"

Presentació de la Guia de Comunicació No Sexista

El diputat d'Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona, Antoni Garcia, acompanyat de la presidenta de l'Institut Català de les Dones, Núria Balada, i la presidenta de l'Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació i alcaldessa d'Esplugues de Llobregat, Pilar Díaz, han presentat avui a l’Espai Francesca Bonnemaison de Barcelona, la Guia jurídica orientativa sobre l'ús d'una comunicació no sexista en l'àmbit de les administracions locals, fruit de la col·laboració entre l’Observatori, la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.

La guia té per objecte establir els principis generals i les mesures que s’han d’adoptar per incorporar la perspectiva de gènere en les polítiques i les actuacions comunicatives municipals. Així, ofereix unes pautes sobre l’ús d’una comunicació no sexista aplicables als ajuntaments, als organismes autònoms, les societats mercantils i la resta d’entitats vinculades o dependents dels ajuntaments.

Durant la presentació, Garcia, Díaz i Balada s’han felicitat per la feina coordinada entre les tres institucions en l’edició de la guia. En aquest sentit, el diputat d’Igualtat i Ciutadania, Antoni Garcia, ha afirmat que “felicitem en nom de la Diputació de Barcelona totes les persones que han fet possible la guia per la comunicació no sexista en l'àmbit municipal. De nou es demostra que la forma d'anar més enllà es quan treballem plegats les diferents institucions”.

La nova publicació aconsella a les administracions locals d’emprar un llenguatge no sexista en tota la documentació escrita, gràfica, audiovisual, en l’atenció personal i en els mitjans de comunicació. Antoni Garcia ha destacat que “aquesta guia és la primer que es fa i ha de fer possible que la comunicació als espais públics dels municipis sigui no sexista i fer de la comunicació una eina de transformació social per assolir una societat lliure de masclisme”.

L’ús no sexista del llenguatge s’ha de fer tant en el format tradicional (documents destinats a la seva impressió o edició en suport paper) com en els documents que integren l’administració electrònica; en el sentit més ampli i en els diferents formats actuals o futurs; així com, els destinats a ser emprats en les diverses plataformes i canals digitals on es suporten aquests formats (webs, portals web, aplicacions per a mòbils i tauletes, xarxes socials, entre d’altres).

Aquesta guia està adreçada a les persones físiques i/o jurídiques de tota mena que es relacionin amb l’Administració local com a conseqüència de l’exercici de les activitats de policia, foment o d’obres i serveis. També per a tota mena d’entitats que es relacionin amb els ajuntaments per raó de l’atorgament de llicències administratives, ajuts públics, contractes públics i de gestió de serveis públics. Així mateix, és d’aplicació a les persones titulars i/o usuàries de béns i espais privats pel que fa a les qüestions que afecten a la via, els espais, els béns, els serveis públics i l’interès general local.

Els ajuntaments poden promoure l’adopció dels corresponents acords per tal d’incorporar les pautes d’aquesta guia en els convenis interadministratius i els convenis intra-administratius que subscriguin. El diputat d’ERC, Antoni Garcia, ha explicat que “des de la Diputació treballarem perquè aquesta guia que avui presentem es tradueixi en ordenances als 311 municipis de la demarcació que ens ajudin a construir una societat lliure de masclisme”.

Podeu consultar la guia aquí