Catàleg de Serveis 2018: equilibrem el territori generant noves oportunitats

El vicepresident 1er de la Diputació de Barcelona, Dionís Guiteras

17/01/2018 09:36 h.

La Diputació de Barcelona va aprovar el passat 22 de desembre el Catàleg de Serveis 2018, dotat amb 67,6 milions d’euros, xifra que augmenta en un 10% la dotació del catàleg de l’any anterior.

En la confecció d’aquest catàleg, Esquerra Republicana hem aportat, des del govern de la Diputació, la nostra experiència com a partit municipalista, i els nostres valors: proximitat, esperit crític i capacitat per escoltar la ciutadania. Aquest segell propi es tradueix en algunes de les novetats més importants que presenta el catàleg enguany: actuacions de seguretat viària urbana; actuacions derivades de Plans i Estudis de Mobilitat; finançament per a l’atenció psicològica a dones i fills/filles en situació de violència masclista; recursos per a la participació ciutadana; projectes culturals mancomunats; plans de seguretat locals, estratègies i instruments per a urbanitzacions amb dèficits; estudis de les afectacions de les línies de transport, gas, aigua i hidrocarburs. Unes novetats que tenen com a objectius contribuir a la connexió de la ciutadania amb l’educació, la cultura i la cohesió social, i la generació d’oportunitats de futur per a la ciutadania del conjunt de la demarcació.

El Catàleg de Serveis és una eina al servei dels municipis i els consells comarcals, que té com a objectiu donar suport al món local per prestar serveis al conjunt de la ciutadania de la demarcació. Enguany són 259 els recursos econòmics, tècnics i materials que la Diputació ofereix a través del catàleg perquè el món municipal disposi de les eines necessàries per aconseguir tenir un territori equilibrat, en un país asimètric i desigual, en el qual tots els ciutadans i ciutadanes han de disposar de les mateixes oportunitats per prosperar. Es tracta de donar facilitats, especialment, als municipis més petits, que són els que acostumen a tenir més dificultats per disposar dels recursos necessaris per oferir els serveis a la ciutadania.

El termini per a la presentació de sol·licituds finalitza el 8 de febrer en el cas d’ajuts econòmics i, en un primer termini, també pels recursos tècnics i materials. Són, doncs, els municipis els que trien els recursos que volen rebre per tal de poder oferir els millors serveis a la ciutadania, en funció de les seves necessitats. Les seves demandes ens ajuden a enriquir el Catàleg de Serveis, repensat i adaptat constantment a les noves necessitats. Aquesta contínua evolució ens permet superar handicaps i oferir serveis de forma més especialitzada i específica. Perquè som ben conscients que presentar un catàleg uniforme seria donar l’esquena a la realitat. Des d’Esquerra Republicana continuarem treballant per donar suport al món local, equilibrant el territori i generant noves oportunitats.

Dionís Guiteras, vicepresident 1er de la Diputació de Barcelona