Construïm una República al servei de les persones i del conjunt del territori

Rosa Funtané

13/06/2018 11:43 h.

Des de la Diputació de Barcelona tenim l’oportunitat de treballar des d’un àmbit supramunicipal i sempre amb una perspectiva general de tots els indrets de la demarcació de Barcelona. Aquesta possibilitat facilita el coneixement de la realitat de cadascun dels municipis i per part nostra cal adaptar-nos a les necessitats manifestades pels seus alcaldes i alcaldesses.

Per poder desenvolupar una tasca realment eficient i eficaç cal escoltar les persones, amb els seus neguits, les seves propostes i el seu tarannà. Per després, des de les nostres àrees, desenvolupar un pla d’actuació que respongui a les expectatives de tots els ciutadans. No és una tasca fàcil, però sí molt encoratjadora que ens dona un valor afegit a la integració social i ens permet treballar per un territori harmònic, equilibrat i socialment just.

L’evolució de la societat en la qual convivim depèn de nosaltres, del nostre esforç, de la nostra capacitat d’empatia, de poder donar servei a les persones, perquè en definitiva la nostra raó de ser és la de servei públic al ciutadà/na. I és ben palès que la cohesió territorial afavoreix la mobilitat de les persones, l’amabilitat urbana, la inclusió de l’espai verd dins l’espai urbà amb els beneficis que comporta per a la ciutadania, la salut, el medi ambient, etc.

La mirada cap al territori ens orienta, ens ajuda i en definitiva ens guia per prendre decisions que ens afecten a tots i totes. Els canvis que s’esdevenen des del territori són fruit de la simbiosi entre les peticions dels alcaldes i alcaldesses i la voluntat ferma dels Diputats de la Diputació de posar-se sempre al servei de tots els municipis de la demarcació.

Amb pas ferm, sense aturar-nos, amb il·lusió, força i energia per la construcció de la República des de cada indret del nostre país.

Rosa Funtané, diputada adjunta de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona