18/10/2018 15:55 h.

Dionís Guiteras i Rosa Funtané signen el conveni per la millora d'una intersecció de la BV-5008 a Montgat

Signatura conveni carretera de Montgat

El vicepresident primer de la Diputació de Barcelona i responsable de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat, Dionís Guiteras, i l’alcaldessa de Montgat, Rosa Funtané, han signat aquest dijous el conveni que permetrà fer les obres de millora de la intersecció de la carretera BV-5008 amb el carrer Baix. El projecte té un pressupost estimat de 184.478 euros i un termini d’execució de dos mesos des del moment en què comencin les obres.

Tal i com ara està la intersecció, es tracta d’una cruïlla formada pel carrer Pare Claret, actual carretera, i el carrer Baix, que és el principal accés d’entrada i sortida de vehicles al barri de les Costes. El carrer Baix arriba a la carretera amb un fort pendent descendent i després d’un revolt a dretes de 90°. La carretera presenta un alt percentatge de vehicles pesants que la utilitzen per accedir a l’autopista B-20 des de la part sud del municipi i dels polígons adjacents de Badalona. La incorporació dels vehicles des del carrer Baix, que giren cap a la BV-5008 en direcció sud, provoca invasions del carril de sentit contrari, en especial aquells vehicles de grans dimensions com els autobusos. D’altra banda, els vianants no disposen de passos de vianants ni de bones condicions per accedir a les parades d’autobús.

Per tal de resoldre la problemàtica existent de seguretat en els girs de vehicles de grans dimensions com els autobusos i atesa la manca de disponibilitat d’espai de la zona, es proposa regular la cruïlla mitjançant semàfors. Així mateix, a partir d’una parametrització dels eixos amb les dimensions del bus de línia, s’ha projectat la planta per tal que les trajectòries de les rodes i el vol dels vehicles puguin realitzar els diferents girs amb una única maniobra. La proposta també inclou nous passos de vianants, el trasllat de la parada de bus i la millora de les condicions de drenatge del carrer Baix que actualment afecten negativament a la cruïlla.