05/02/2019 13:44 h.

El diputat d’Educació, Rafa Homet, obre la Trobada d’Escoles Bressol Municipals

Avui s’ha celebrat  la primera jornada de treball de la Xarxa d’Escoles Bressol Municipals a per concretar les properes actuacions del Pla d’acció de la xarxa. El diputat d’Educació, el republicà Rafa Homet, ha donat la benvinguda a les 80 persones participants.

El republicà Rafa Homet, responsable de l’Àrea d’Educació de la Diputació de Barcelona, ha explicat als docents, tècnics i electes, que “la nostra funció com a Diputació de Barcelona és ajudar-vos a que vosaltres pugueu fer de la millor manera possible la vostra feina i us demanem que ens ajudeu per poder-ho fer. Els grups de treball d’Escoles Bressol que es creen avui pretenem que siguin eines de referència”.  I ha insistit que ”les reflexions i decisions que surtin de la trobada ens han de servir de referència per generar un model compartit i que volem que perduri amb les anys i que sempre conservi la voluntat critica per la millora i l’excel·lència del servei . És la nostra responsabilitat, però també és una responsabilitat col·lectiva”.

Amb la Xarxa d’Escoles Bressol Municipals la Diputació de Barcelona vol reforçar la contribució que fan les Escoles Bressol a la igualtat d’oportunitats i a la conciliació de la vida familiar i laboral.

A la jornada de treball de la Xarxa Escoles Bressol Municipals es concreten les actuacions futures del Pla d’Acció i més de 80 regidores, tècniques i directores d’EBM treballen de forma col·laborativa  i en xarxa per construir un potent Ecosistema Educatiu Local.

Les jornades tenen com àmbit de discussió i reflexió temes tan destacats com universalitzar l’educació 0-6, el reconeixement professional dels mestres, fer més visible l’educació 0-3, incloure en els currículums acadèmics l’experiència de les Escoles Bressol, i reduir ràtios.