16/01/2024 16:39 h.

Fem costat als ajuntaments per enfortir el comerç de proximitat i promoure un consum responsable i sostenible

Presentació del Catàleg de Comerç i Consum 2024

La diputada de Comerç i Consum, Olga Serra, ha presentat aquest dimarts, 16 de gener, en una jornada virtual, el Catàleg de serveis 2024 en matèria de comerç i consumque inclou 13 recursos adreçats als ajuntaments: 6 de comerç, dotats amb més de 2 milions i mig d’euros, i 7 en l’àmbit de consum, amb 2 milions d’euros.

La diputada republicana ha afirmat, en la seva intervenció, que "tenim per davant el repte de modernitzar, repensar i enfortir el comerç de proximitat dels municipis de la demarcació, així com el de defensar els drets i promoure un consum responsable i sostenible".

Els recursos en matèria de comerç i consum formen part del Catàleg de serveis per a l'any 2024 aprovat per la Diputació de Barcelona al ple de desembre amb una dotació pressupostària inicial de 168,3 milions d’euros, la més elevada de les  seves edicions. Durant el 2024 la Diputació oferirà, en el conjunt de tots els àmbits, 374 recursos que permetran als governs locals de la província oferir a la població uns serveis públics de qualitat, amb independència del municipi on visqui.

Entre els recursos disponibles, destaquen les visites periòdiques de les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC), un servei adreçat a municipis de fins a 10.000 habitants i entitats municipals descentralitzades que dona als ciutadans atenció i assessorament presencial i personalitzat en l'àmbit del consum.

Un altre recurs destacat és el Grup d'interrelació per a la promoció de l'activitat comercial (GIPAC), que permet als tècnics de comerç del territori posar problemàtiques en comú i generar noves iniciatives al teixit comercial, mercats i fires locals.

També s'ofereixen activitats de sensibilització en matèria de consum responsable, les campanyes de control i disciplina de mercat, els estudis del teixit comercial, mercats i fires locals o la tramitació de reclamacions en l'àmbit del consum, entre d’altres.