01/07/2019 13:14 h.

Inaugurada a Roda de Ter la Fundació Miquel Martí i Pol

Inauguració de la Fundació Miquel Martí i Pol

Dissabte es va inaugurar a Roda de Ter la seu de la Fundació Miquel Martí i Pol amb un acte que va comptar amb l’assistència del diputat de Cultura en funcions, Oriol Lladó, el president de la Generalitat, Quim Torra, la consellera de Cultura, Maria Àngela Villalonga, i l’alcalde, Albert Serra.

En l’acte, Lladó va recordar el suport que la Diputació de Barcelona dona a la fundació per a la difusió de l’obra i la vida del poeta “amb un projecte cultural i educatiu obert a tota la societat i inclusiu, tal i com reclamava Martí i Pol, reivindicant la cultura com espai de gaudi i eina per fer poble i país”.

La Diputació ha col·laborat amb l’Ajuntament de Roda de Ter, com a dipositària del fons històric i artístic del poeta, amb l’aportació de diferents elements a la fundació a través de l'Oficina de Patrimoni Cultural.

La seu de la Fundació Miquel Martí i Pol està situada en un grup de cases construïdes els anys 30 com habitatges dels treballadors de la fàbrica de Roda i que inclou la casa del poeta que està sent remodelada per ser museïtzada. L’espai de la fundació compta amb una sala polivalent i d'exposicions i una aula de consulta amb una col·lecció de publicacions especialitzades en el poeta.