25/01/2019 13:16 h.

Jordi Fàbrega inaugura el nou itinerari de vianants entre el barri del Rieral de Santa Eulàlia de Ronçana i Lliçà d’Amunt

Comparteix

El diputat republicà, responsable d’Infraestructures i Mobilitat de la Diputació de Barcelona, Jordi Fàbrega, explica que el nou vial és l’inici de l’eix que unirà la Vall del Tenes i que a més enllaçarà amb Parets.

 

El diputat d’Esquerra Republicana responsable d’Infraestructures Viàries i Mobilitat a la Diputació de Barcelona, Jordi Fàbrega, ha inaugurat  l’itinerari de vianants que la Diputació  ha construït a la carretera BV-1435 entre el barri del Rieral de Santa Eulàlia de Ronçana i Lliçà d’Amunt.

El nou camí de vianants s’ha fet segregat de la via principal, a la carretera BV-1435 per facilitar la mobilitat a peu i en bicicleta entre els barri del Rieral i Lliçà d’Amunt de forma segura, ja que fins ara s’havia de fer parcialment per calçada, amb el perill que això comporta. Jordi Fàbrega ha explicat durant la inauguració que ”fins ara les carreteres només estaven pensades pels vehicles de motor, i des de la Diputació hem impulsat vials per a vianants i bicicletes a les nostres carreteres”.

"Aquest vial és l'inici d'un eix per a vianants i bicicletes que ha d'unir la Vall del Tenes i que a més s'unirà amb Parets", ha destacat Fàbrega, que a més ha expressat que vol “fer realitat el projecte de connectar els territoris amb vies on bicicletes i vianants es puguin moure amb seguretat".

Les obres, que han tingut un pressupost de licitació de 688.445 euros, han consistit en la construcció d’un itinerari a nivell en el marge dret de la calçada, una actuació que ha requerit desplaçar l’eix de la calçada actual en un tram de 290 metres per no afectar la bassa de Can Falgar, i la implantació de voral en el marge dret d’un metre d’amplada.

Les obres també han suposat un reforç del ferm de la calçada existent, la implantació de barrera de contenció mixta metàl·lica-fusta entre la calçada i l’itinerari, així com d’instal·lació d'enllumenat en tot l’itinerari i de canalització en previsió de pas de fibra òptica en tot l’itinerari que té prop de 800 m de longitud.