09/11/2018 13:14 h.

Jordi Fàbrega presenta el projecte d'itinerari de vianants a la BV-4404 a la Torre d'Oristà

Presentació a Oristà

La Diputació de Barcelona ha realitzat un projecte per construir un itinerari de vianants a la carretera BV-4404, entre els PK 2,080 i 3,00 al seu pas per la Torre d’Oristà. Aquesta carretera divideix  el nucli urbà en dos i en els dos extrems es troben ubicats dos equipaments municipals com son la pista poliesportiva i la sala polivalent, situada al costat d’una zona industrial. El diputat d'Infaestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, va presentar el projecte, acompanyat de l'alcalde d'Oristà, Marc Sucarrats, als veïns del municipi, en un acte que va tenir lloc dijous a la Sala del Polígon Industrial La Torre, de la Torre d’Oristà.

L’actuació té com a objectiu permetre la connexió segura entre els dos nuclis segregats a banda i banda de la carretera i els dos equipaments municipals situats als extrems del nucli. Es tracta de crear un itinerari segregat de la via principal, que garanteixi la seguretat dels usuaris i a la vegada sigui atractiu per als habitants de la població.

En aquest tram la secció de la carretera es gairebé constant en tot el recorregut, amb dos carrils de 2,80 metres aproximadament i sense vorals. El traçat força suau de la carretera provoca importants velocitats dels vehicles que hi circulen, la qual cosa s’haurà de tenir present a l’hora de dissenyar l’itinerari de vianants i les millores de seguretat viària.

Les principals actuacions a realitzar en aquest projecte hi ha la construcció de l’itinerari de vianants a nivell i paral·lel a la carretera de 915 metres de longitud, amb amplada de 2,00 metres i acabat amb paviment de formigó colorejat, així com un pas de vianants amb enllumenat per donar continuïtat a l’itinerari de vianants coincident amb la cruïlla amb el carrer Mossèn Riba Pont i el carrer de Baix. El projecte també inclou la implantació d’elements reductors de velocitat i de barrera de contenció mixta metàl·lica-fusta, entre el calçada i l'itinerari a més d’il·luminació i canalització pel pas de fibra òptica en tot l'itinerari.

Durant la presentació del projecte, Fàbrega va afirmar que "aquest itinerari unirà els dos nuclis d'Oristà i la Torre, ara també per vianants i bicicletes d'una forma segura, fent protagonistes a les persones a més dels cotxes".

Les obres d’aquest itinerari de vianants, a càrrec de la Diputació de Barcelona, compten amb un pressupost de licitació de 461.497 euros i un termini d’execució de set mesos.