04/12/2018 15:29 h.

Josep-Ramon Mut inaugura les Jornades sobre Habitatge de la demarcació de Barcelona

El diputat d’Urbanisme i Habitatge, Josep Ramon Mut, ha presentat la jornada “Estat i reptes de les polítiques locals d’habitatge a la demarcació de Barcelona”, que s’ha celebrat a l’Espai Francesca Bonnemaison de Barcelona.

Josep Ramon Mut ha destacat que «el 85% dels municipis de més de 10.000 habitants de la demarcació constaten que els problemes d’habitatge s’han mantingut o s’han incrementat».

Mut, que ha introduït la sessió, juntament amb el director de la Fundació Carles Pi i Sunyer d’Estudis Autonòmics i Locals, Jaume Magre Ferran, ha remarcat que «aquesta jornada es important perquè tracta de l'habitatge al mon local, i és el mon local el que pateix el pitjor finançament, però on primer recorre el ciutadà». També ha constatat que el el 95% dels municipis de mes de 10.000 habitants de la demarcació de Barcelona tenen un regidor d’habitatge, cosa que demostra que «tenen la necessitat d’una persona dedicada a aquest tema».

Presentació del Panel 2018 de Polítiques Públiques Locals d’Habitatge

La jornada d’avui, en què s’ha presentat el Panel de Polítiques Públiques Locals d’Habitatge, ha reunit més d’un centenar de persones, per tractar sobre els problemes relacionats amb aquest àmbit i analitzar l’evolució de les polítiques del món local, l’administració més propera a la ciutadania , i la primera a rebre les seves creixents demandes en relació a aquest tema.

Gràcies a la col·laboració entre la Fundació Pi i Sunyer i la Diputació de Barcelona, s’ha desenvolupat un extraordinari recurs per analitzar l’estat i desenvolupament de les polítiques municipals d’habitatge: el Panel de Polítiques Públiques Locals d’Habitatge. El projecte que es va iniciar el 2012, i del qual ara s’ha presentat la 4a edició, recull i analitza de forma periòdica informació sobre el disseny i desenvolupament de les polítiques locals d'habitatge. Hi participen més del 85% dels municipis per sobre dels 10.000 habitants de la demarcació de Barcelona.

Al llarg de la jornada s’ha estudiat els canvis en la política municipal d’habitatge en funció de l’evolució socioeconòmica general, del  marc legal i competencial,  i de la dinàmicad’un mercat d’habitatge que ha patit, aquest darrers temps, una alça incontrolada dels preus de lloguer.