16/01/2019 16:50 h.

Josep-Ramon Mut lliura a l'ajuntament de Vilassar de Mar el Pla Director del Verd Urbà

El diputat d’Urbanisme i Habitatge de la Diputació de Barcelona, Josep Ramon Mut, ha fet lliurament del Pla Director del Verd Urbà del municipi al seu alcalde Damià del Clot. El Pla Director del Verd Urbà és una eina de planificació i gestió per a la millora de la jardineria pública.

El Pla Director del Verd urbà permet al municipi conèixer l’estat i les possibilitats dels espais verds existents i la idoneïtat de les espècies segons el model de verd urbà del municipi, alhora que n’estructura la gestió perquè aquesta sigui més eficient. El treball inclou inventari i diagnosi dels espais verds i de l’arbrat viari i propostes de gestió i manteniment per a la millora de l’estat de la vegetació i dels espais.

D’aquesta manera, el Pla Director del Verd Urbà descriu les línies d’actuació per assegurar una millora qualitativa i qualitativa dels espais verds així com una major eficiència en la seva gestió.

Actualment, Vilassar de Mar disposa d’un total de 4.692 arbres, dels quals 2.645 són d’arbrat viari, i de 1,85 ha d’espais verds urbans sent places i equipaments la majoria d’ells. Dels espais verds urbans, la meitat és utilitzable i transitable per la població, i l’altra meitat són elements de vialitat, espais pendents de desenvolupar o d’altres tipologies que no estan realment a disposició de la població de manera efectiva.