26/02/2019 15:56 h.

Josep-Ramon Mut obre la Jornada de suport als serveis locals d’habitatge i del foment del lloguer assequible

La jornada compta amb la participació de Josep-Ramon Mut, diputat delegat d'Urbanisme i Habitatge de la Diputació de Barcelona i, de Judith Gifreu Font, directora de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya.

Aquesta jornada que porta per títol  “Els convenis d’oficina local d’habitatge i la borsa de mediació per al lloguer social amb l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i el reforç de la Diputació de Barcelona”, està destinada a la col·laboració interadministrativa (Generalitat / Diputació / Ajuntaments) per impulsar els serveis d’habitatge i en especial, les mesures de foment del lloguer. En concret en els convenis d'oficina local d'habitatge i de borsa de mediació per al lloguer social amb l'Agència de l'Habitatge de Catalunya (AHC) i el reforç de Diputació de Barcelona amb el recurs de catàleg Foment del lloguer assequible i de la gestió d’habitatges públics o cedits.

Com ha destacat Josep-Ramon Mut, "a la Diputació, amb aquest nou fons, farem arribar la prestació a 64 municipis i a tota la demarcació. Les ajudes abans es feien via catàleg però ara seran directes, cosa que facilitarà molt la gestió. I també suposa un augment de la dotació econòmica: passa dels 200.000 euros el 2018 al 540.000 euros el 2019"

Josep-Ramon Mut ha assegurat que “és important ressaltar que Diputació i Generalitat anem a una en aquest tema del lloguer d'habitatges, perquè es constata que han pujat els preus i que això repercuteix en la ciutadania. De fet, el 87% de les oficines d'habitatge diuen que el principal problema que atenen és derivat de l'augment del preu del lloguer".

El diputat republicà, responsable de l’àrea d’urbanisme i Habitatge ha explicat que "a la demarcació de Barcelona, el preu del lloguer ha augmentat un 26% en el darrers anys i, a l'àrea metropolitana, l'esforç de les famílies de la renda destinada al lloguer ha augmentat del 36% al 40%".

Els responsables de l’ l'Agència de l'Habitatge de Catalunya han traslladat als participants el funcionament dels convenis de col·laboració relatius a les oficines locals d'habitatge i a les borses de mediació per al lloguer social a partir d’aquest l'exercici 2019, alhora que faran una revisió històrica dels mateixos.

Per part de Diputació de Barcelona, el personal de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona ha recordat el funcionament de la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge (XSLH) i ha explicat en detall la nova línia de suport econòmic que s'ha impulsat en 2019 destinada a reforçar i millorar el finançament dels programes locals de foment del lloguer assequible. Aquest nou fons suposarà una millor cobertura pels beneficiaris i major dotació econòmica.