29/03/2019 15:55 h.

Josep-Ramon Mut posa en valor les polítiques d’habitatge dels municipis petits al cicle de visites que comença amb la Colònia Arquers de Cardona

La visita a la Colònia Arquers de Cardona inaugura el cicle “Les polítiques d’habitatge dels municipis petits”. Aquestes activitats s’han planificat amb la voluntat de donar a conèixer i posar en valor les polítiques públiques locals d’habitatge endegades a municipis de menys de 5.000 habitants de la demarcació de Barcelona que tenen un enfocament innovador, ja sigui en la recerca de fórmules alternatives d’accés a l’habitatge que faciliti atreure població al municipi o frenar-ne la pèrdua, ja sigui en la recerca de sistemes de construcció sostenible.

La visita a Cardona i la Colònia Arquers ha tingut bona acollida i ha comptat amb més de vint inscrits, majoritàriament, càrrecs electes i personal tècnic d’altres municipis petits que comparteixen realitats similars als seus respectius municipis: pèrdua i envelliment de la població, dificultats per a mantenir o atreure població i activitat econòmica al municipi, dificultats d’accés a l’habitatge d’alguns col·lectius (en especial, els joves), necessitats de rehabilitació dels edificis, inadequació tipològica i de grandària del parc d’habitatges existent a les necessitats de les persones que hi viuen, entre d’altres problemàtiques, que en el seu cas es veuen agreujades per la manca de recursos econòmics i tècnics d’aquests ajuntaments. El diputat d’Urbanisme i Habitatge de la Diputació, el republicà Josep-Ramon Mut, ha destacat que  “cal fer polítiques d'habitatge no només per a  municipis de l'Àrea Metropolitana sinó també per a municipis no metropolitans amb necessitats i característiques diferents".

La visita de dues hores de durada, ha constat de dues parts. A la primera, els responsables de l’Ajuntament de Cardona i de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona han exposat els trets bàsics del Programa d’Actuació Municipal d’Habitatge de Cardona (PAMH) elaborat amb el suport de la Diputació de Barcelona i l’estratègia d’optimització i rehabilitació dels habitatges públics o cedits a l’ajuntament de l’antiga Colònia minera Arquers, definits en l’Estudi d’Optimització,  realitzat  també amb el suport de la Diputació. Les obres d’arranjament les està duent a terme una brigada de joves del municipi, contribuint així a la dinamització del mercat de treball local. Per últim, també s’han explicat les accions de foment de la masoveria urbana que pretenen impulsar. La segona part de la visita ha consistit en veure “in situ” alguns dels habitatges unifamiliars ja rehabilitats de la Colònia Arquers.