11/04/2017 18:04 h.

Marta Rovira, Joan Tardà, Jordi Fàbrega i Elisabet Nebreda enceten la Setmana de la República d’ERC Osona

Setmana de la República a Osona

El passat divendres 7 d’abril es va iniciar la Setmana de la República que organitza ERC Osona, que enguany omplirà d’activitats tot el mes d’abril amb taules rodones i conferències que reflexionaran sobre el referèndum i la República  catalana que vol constituir ERC.

En aquesta primera jornada de la Setmana de la República, es va portar a terme a l’Edifici del Sucre de Vic, una taula rodona sota el títol “Un mandat, una lluita, quatre fronts”, on hi van participar Jordi Fàbrega, alcalde de Sant Pere de Torelló i diputat de la demarcació de Barcelona, en representant del món local; Marta Rovira, secretària general d’ERC i portaveu de Junts pel Sí, representant l’àmbit nacional; Joan Tardà, diputat al Congrés de Diputats per ERC, en l’àmbit estatal, i Elisabet Nebreda, assessora del grup Verds – Aliança Lliure, des de l’àmbit europeu. La taula va estar presentada per Jordi Casals.

Nebreda va explicar el paper dels eurodiputats republicans a la cambra europea, així com la tasca que s’està fent en la internacionalització del procés d’independència de Catalunya, reforçant sobretot la vessant democràtica, pacífica i europeista del moviment nacional català.

Tardà va mostrar als presents la necessitat d’eixamplar el consens amb el dret a decidir, sobretot en l’espai dels 'Comuns', perquè és bàsica 'una alta participació en el referèndum' i 'hi ha una alta probabilitat que els sectors més reaccionaris de l’unionisme boicotegin la participació, enlloc de fer campanya pel No'.

Per la seva part, Rovira va posar en valor la feina feta pel govern de la Generalitat per tirar endavant el país i el referèndum, posant com a exemple la feina feta per parts dels consellers d’ERC, tant en la vessant nacional com en la social, posant totes les eines necessàries per poder fer el referèndum alhora que no s’obliden les necessitats socials de la ciutadania.

Finalment, Fàbrega, va voler posar en valor el paper dels alcaldes com a referents polítics més propers de molts ciutadans del país, fent que 'els alcaldes siguin un dels pilars bàsics per cridar a la participació al referèndum', coincidint amb Tardà en què el punt clau del referèndum serà la participació i que és on s’ha de posar més èmfasi.

Després d’aquesta taula rodona, es va portar a terme el tradicional Sopar de la República, dels republicans osonencs, a Vic.