03/04/2017 19:13 h.

Martí Pujol posa en valor la literatura catalana a la Fira del Llibre de Bolonya

Fira del Llibre Infantil i Juvenil de Bolonya

Des d’avui i fins dijous la literatura catalana és la convidada d’honor de la Fira del Llibre Infantil i Juvenil de Bolonya, la fira professional de referència internacional per al sector que busca la promoció exterior dels escriptors i il·lustradors. El vicepresident tercer de la Diputació de Barcelona, Martí Pujol, i el diputat de Cultura, Juanjo Puigcorbé, han participat en la inauguració de l’exposició “Catalunya Il·lustrada” de la reconeguda il·lustradora Pilarín Bayés, que mostra els moments destacats de la història i la cultura de la societat catalana, des de la prehistòria fins als nostres dies.

L’exposició, organitzada per Pilarín Bayés i l'Ajuntament de Vic amb el suport de CaixaBank, la Fundació Puig-Porret i la Diputació de Barcelona, recull una selecció d’unes cent il·lustracions de Pilarín Bayés a partir de la síntesi dels sis volums il·lustrats per ella de la Història de Catalunya. Durant la inauguració, Martí Pujol ha felicitat la dibuixant per aquesta feina que 'té per objectiu donar una visió ràpida, entenedora i rigorosa dels fets i personatges clau de la història catalana' i ha recordat que 'el seu art i el seus anhels són els que també explicaran, a petits i grans, la Catalunya d’avui i la de demà'.

Després del seu pas per Bolonya, la mostra serà exhibida en itinerància a les biblioteques de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la demarcació de Barcelona.