27/09/2018 16:14 h.

Més de 9.300 alumnes de la demarcació participaran aquest curs al programa CuEmE

Comparteix

Presentació CUeMe 2018-2019

Presentació CUeMe 2018-2019

Ahir, 26 de setembre, les àrees d’Educació i Desenvolupament econòmic de la corporació van organitzar la jornada de posada en marxa del programa “Cultura emprenedora a l’escola”. Durant el curs 2018-2019 participaran al CuEmE 50 ens locals, 98 municipis i 235 escoles, que acompanyaran als 9.373 alumnes de cicle superior de primària en el seu procés de creació i gestió de 235 cooperatives escolars.

 

El programa Cultura Emprenedora a l'Escola, fomenta la cultura emprenedora i les competències bàsiques en el cicle superior d'educació primària. Durant un curs escolar, l'alumnat crea i gestiona una cooperativa escolar amb el suport de la comunitat educativa, l'administració i altres agents socials de la seva localitat.

La trobada d’ahir va servir per obrir oficialment el curs i per fer arribar les novetats del programa per aquest any als més de dos-cents mestres i tècnics municipals que van anar participar a la trobada que va tenir lloc al Caixa Fòrum de Barcelona.

Aquest curs se sumen 21 municipis al programa: Guardiola de Berguedà i Casserres (Agència del Desenvolupament del Berguedà), Seva (Consell Comarcal d’Osona), Sant Feliu Sasserra (Consorci del Lluçanès), Bigues i Riells (Mancomunitat de la Vall del Tenes), Dosrius (Consell Comarcal del Maresme), Olèrdola, La Granada, Sant Sadurní d’Anoia, Torrelles de Foix, Sant Quintí de Mediona (Mancomunitat Penedès Garraf), Abrera (Consell Comarcal del Baix Llobregat), Castellcir, Santa Maria d’Oló, Calders i Monistrol de Calders (Consorci del Moianès), Piera i Castellolí (Consell Comarcal de l’Anoia), Rellinars (Consell Comarcal del Vallès Occidental), Corbera i Ripollet.

 

CuEmE: Caràcter innovador i arrelat al context local

La metodologia educativa és el treball per projectes. Reforça valors com la solidaritat, la igualtat d’oportunitats i l’equitat i constitueix una eina d’inclusió social.

La cooperativa centra l’activitat empresarial en la persona i no en el capital, es gestiona de manera democràtica i participativa i dóna part dels beneficis a projectes socials.

La participació dels ajuntaments i ens locals és cabdal en el projecte perquè facilita la relació de les escoles amb l’entorn i promou la implicació dels agents locals en la dinàmica quotidiana de les cooperatives. Els serveis de promoció econòmica i educació municipals actuen com a dinamitzadors i coordinadors del projecte posant els seus recursos al servei de l’esperit emprenedor de l’alumnat.