N’hi ha prou amb un exemple

15/11/2023 11:09 h.

Després del darrer mandat a l’oposició, Esquerra Republicana torna al govern de la Diputació de Barcelona, tenint presència d’aquesta manera al govern de les quatre diputacions de Catalunya. A diferència de l’anterior mandat, no hi havia cap alternativa per poder obtenir un govern independentista a la Diputació de Barcelona.

Un cop escollida la nova presidència i davant de l’oferiment i la bona predisposició mostrada pels grups de PSC i En Comú Podem, el grup d’ERC vam optar per incorporar-nos al govern de la Diputació de Barcelona, que finalment està conformat per PSC, ERC, En Comú Podem i dos diputats provinents de Junts. Es tracta d’un govern de progrés, que treballa per donar suport als 311 municipis de la demarcació, pel benestar de les persones i que vetllarà per l’equilibri territorial. Esquerra Republicana, partit que té la implantació territorial més homogènia al conjunt de la demarcació, juga un paper molt important en l’assoliment d’aquests objectius.

Des del grup d’ERC ens hem marcat tres eixos estratègics per definir la nostra aportació al govern de la Diputació de Barcelona en aquest mandat. En primer lloc, continuar amb la imprescindible transformació del país des del món local, acompanyant el Govern de la Generalitat republicana. Segon, donar servei tècnic, material i econòmic als 311 municipis de la demarcació de Barcelona. I per últim, vetllar per l’equilibri territorial, garantint que tothom tingui els mateixos serveis i oportunitats, visqui on visqui.

En aquesta línia podem emmarcar la que podem considerar la primera gran mesura del nou govern de la Diputació de Barcelona en aquest mandat: l’aprovació d’un ajut de 75 milions d’euros per als governs locals de la demarcació per tal que aquests puguin tancar l’any sense dèficit i assegurar la liquiditat del 2024. Amb aquest nou fons, fem costat als governs municipals, que venen de passar uns anys molt complicats a nivell de finançament, perquè cap municipi hagi de fer un pas enrere en la prestació dels serveis públics de qualitat. Som al costat dels ajuntaments i del conjunt de la ciutadania. I com sempre, la millor manera de demostrar-ho és amb fets. N’hi ha prou amb un exemple.

Dionís Guiteras i Rubio

Vicepresident 2n de la Diputació de Barcelona